Trååååååkigt!!!!!

Ingen bebis här inte och INGA INGA INGAAAAA känningar:( Blahaaaaa!!!!

Börjar tro att han boat in sig för evigt!!!!

Igår köpte jag godis och läsk till daniel som ska ner i BB-väskan... Jag köpte en loka till mig och så har jag fun light hemma som jag tänkte ta med....

Har fuskat i helgen med maten då vi var ute och firade vår 3 års dag som är imorgon:) Vi var på restaurang och åt ljuvlig trerätters:) Sen var vi på bio och såg american pie:) kanonbra film!!!!

Åkte hem och såg Brides maids som vi hyrde men den var INGE INGE INGEEE bra!!!! Allt gjorde vi med maria och jimmy:) MYS!!!!

Tindra sov hos Farmor och det hade gått bra!! Jag gav stränga förhållningsorder!! Jag vet att hos farmor får hon göra lite som hon vill men det funkar inte när det gäller nattning och Tindra!! Som är hopplös om hon får minsta lilla chans att bestämma själv där.....

Vi har strul med hennes nattning igen! Hon blir som en duracellkanin såfort hon kommer i sängen, hur trött hon än är.... läst massor om det och nu har vi bestämt att vi tänker låta henne vara!!

Hon får vara vaken tills hon ber om att sova!! Hon är ju så stor så hon säger till när hon är hungrig och hon har börjat be om att få sova middag och säger att hon är trött så förhoppningen är att hon ska be om att få sova
på kvällen oxå... och gör hon inte de får hon vara vaken tills hon däckar!!!

För mammahjärtat är det INGE kul att bråka med henne varje kväll och att hon ska behöva gråta sig till sömns för att hon är sååå extremt envis känns inge kul!

Daniel har 10 arbetsdagar kvar nu tills han går på 3 månaders pappa-ledigt och jag är ju redan hemma så hon får bestämma själv nu!

alla familjer gör som det passar dom och vi fortsätter pröva oss fram!!

Tanken som slog mig var hur Tindra kommer känna sig när bebis har kommit om vi TOKTVINGAR henne att sova och får gråta varje kväll för att hon vill vara uppe och så får inte HON det men BEBIS får det liksom!! Jag tror det kommer bli extrem avundsjuka ändå!! Så sånt vill vi inte hålla på med!!

Jag tror oxå att Tindra håller på och "säkrar" sin plats hemma och med oss... hon har aldrig vart mammig och pappig men nu tusan är hon det!! EXTREMT!!! Berättar hela tiden för oss och för ALLA "Miiiiiiiin mamma" och "Miiiiiiiiin Pappa".... vet inte om hon kan känna på sig att något/någon kommer snart?!! EH jag vet inte!!

Vet att katten jag hade när jag väntade Tindra gjorde så!! la sig på min mage och grejer som hon aldrig gjort innan.... kan ju inte gemföra tindra och en katt kanske men tindras beteende har ändrats på sista tiden mycket mot oss!!!! Hon är väldigt mån om att ha koll på vart mamma eller pappa är om vi inte är ned henne och så...

Vet inte, kanske bara har med åldern att göra?!!:)

5 dagar kvar nu står det på räknaren i min mobil... jag börjar bli nervös.... man ser ju inte fram emot smärtan riktigt;)

Vore en underbar mors-dags-present och få bebisen på söndag då han är beräknad:)

KRAM!














Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas det löser sig med lilla damen, kanske är det bra en trotsig period? Ni är du duktiga som kämpar med henne! :) Spännande när lilleman tittar ut, inte långt kvar på riktigt!!

2012-05-21 @ 22:46:00
URL: http://enrosagerbera.blogg.se/gravid
Postat av: Linda - Hugos mamma

Hoppas det fungerar bra sen när lillebror tittat ut :) snart dax ju :) Kram

2012-05-21 @ 23:39:49
URL: http://enlitenbebisimagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0