Amning!

Det är myyyycket tankar kring amning som snurrar i mitt huvud!! Sist kunde jag inte amma längre än 14 dagar... eller ja... kunde och kunde... fanns inge mjölk och ville inte hålla på med olika nässprayer för att få det rinna till... gjorde vidrigt ont att amma oxå då tindra tog fel grepp hela tiden!

Jag gav henne först på sked för att hon inte skulle vara så ivrig på bröstet men hon gapade för litet iaf!

Denna gången har jag intalat mig själv att jag ska kunna amma, försöka mer iaf! Jag vet nu lite bättre vad som funkade och inte! Har även bett vår underbara barnmorska mia att skriva in i "förlossningsbrevet" att jag kände mig pressad sist på BB och vill nu åka hem direkt om det finns möjlighet!!

Även fast vi har en 2-åring hemma som vill ha vår uppmärksamhet så tror jag ändå jag kan få det funka bättre hemma med amningen, där jag mår bra och får vara med nära och kära och bland mina egna saker....

På BB fanns 2 sängar i rummet, och mittemot dom satt en klocka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Personalen kom och frågade hela tiden och hon ammade och försökte lägga till henne rätt men icke... jag ringde på klockan varje gång för jag ville ha hjälp och vissa var underbara och andra inte!!!!!!!!!!!!!!

Tyvärr råder det amnings-hysteri på BB här i eskilstuna vilket är otroooligt synd!!! Tindra fick ersättning och är frisk som en nötkärna... man måste kunna få bestämma själv utan att personalen på BB ska lägga sig i!

Denna gången har jag iaf köpt mig en bröstpump... tar bebisen inte bröstet kanske jag kan pumpa ur och ge på flaska..... köpte även idag en drickskål ist för sked som vi använde till tindra... kanske inte jättenödvändigt men kände att jag ville ha en sån och den kostade typ 26kr på apoteket....

Köpte även bröstvårtsskydd när jag fått tindra och nu även amningsnapp!!

Kan det funka med amningsnapp så tänker jag använda det! Sist lyssnade jag för mycket på BB och då skulle man absoluuut inte använda sån för bebisen lärde sig fel!!!!!!! Hmm!!


Här kommer lite bilder på det jag laddat upp med hemma för att försöka amma längre denna gång!! Funkar det inte så gör det inte! Ersättning kommer finnas hemma om utifall att!!

Bröstvårtsnapp:

Underbaraste salvan för såriga bröstvårtor, tro mig, testade ALLA med tindra!!!!!!!!!!




Drickskål:




Hallonbladste sägs dels påskynda läkningen efter förlossningen men även få mjölken att rinna till bättre:) Samt göra värkarbetet mer effektift!





Och denna pump har jag inskaffat! Lånade en sån när jag fått tindra och den var SUPER!!!





Jag fortsätter mitt mantra " jag kan amma, jag kan amma, jag kan amma...." haha...

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm, vilken skillnad det kan vara. Mina barn är födda på Örebro BB och när jag fick min minsta så funkade inte amningen. Han gick ner för mycket och vi blev inlagda och där rekommenderade dem amningsnapp, sa att det kunde vara lättare för honom att få rätt tag då. Du gör absolut rätt som lyssnar till vad som känns rätt för dig i fråga om amningen.

2012-05-12 @ 20:31:48
Postat av: Kim

Vart köpte du drickskålen?

2013-09-27 @ 08:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0