VÅÅÅR!!!

Vilket hääärligt väder vi har fått!!!!!! Igår åkte jag med lotta och tindra till ÖB för att kolla påskpynt men hittade inget så jag köpte pappertallrikar till tindras kalas, då vi blir närmare 40 stycken så räcker INTE vårt porslin! Däremot mina vänner, har vi GLAS och muggar/koppar till alla gäster:) Hemma hos oss samlas det på just glas och muggar av alla härliga slag:) hihi
 
Åkte till jysk oxå för lotta ville dit:) Det blev dyyyrt;)

Vi har ju två altaner, en med tak och en utan! En på framsidan utan tak, direkt ut från köket:) Och en på baksidan från vardagsrummet under tak och med lite väggar:) Hur som helst:) Igår shoppade jag LOSS!!:)

Förra året blev det lite som det blev liksom! Vår första sommar i shuset och vi hade typ inga utemöbler och sånt.. men vi fick possitionsstolar av pappa för dom köpte nya, och så fick vi ett bord av hans granne som duger tills vi bygger om och bygger in och vet vad vi vill ha:) hihi

Den gruppen är i mörkgrönt så det går ju typ inte att blanda in diverse färger i pynt och sånt liksom... igår köpte jag iaf en genomskinlig vaxduk som jag tänker lägga en textilvaxduk under:) Och så köpte jag ett solsegel... Jag vill ha solskydd på framsidan då jag AVSKYR direktsol!!!! Daniel var med motståndare till detta först men sen kom han på att han ville ha ett såååånt gigaaaantiskt parasoll ni vet med böjd arm typ som hänger över... men sen sa jag att jag ville ha solsegel och min man var INTE SEN att hålla med:)

Så solsegel blev det igår det oxå:)

Sen ÄLSKAR jag betongsaker... så i helgen ska här gjutas lyktor och krukor i betong till framsidans altan först och främs:) Kommer bli  skiiiiitfint!!! Hoppas jag:) haha

På baksidan hade jag förra året en turkos textilvaxduk som blev förstörd.... därför tänker jag lägga en genomskinlig över textilen nu i år på framsidan.....

Men på baksidan hittade jag en superhärlig somrig riktigt vaxduk som jag tänkte kunde passa:) och så kuddar som dynor och så lite färgade ljuslyktor till det:) KANON!!!!!

Nu vill jag ha helg för i heögen ska här skuras altaner och grejas inför kalaset nästa helg då vi hoppas kunna fika ute....:)

Detta köptes:)


Vaxduk till baksidans altan:)


Kuddar som ska användas som sittkuddar:)


Solsegel till framsidan:)




Muta till tindra som inte tyckte Jysk var så kul:) Ankan fick hon:)


Tindra har inte så mycket sandlådeleksaker så det fick hon några:)


Dessa tänkte jag ge mig på:) Dessa är gjutna i silicon-muffinsformar:)



Och dessa är fiiina:) Gjutna i mjölkförpackningar/yoghurtförpackningar/pringlserör:)



Sååå fina!



En sån här fick vi förra året av daniels mormors syster:) Inte lika fin dock! Den behöver renoveras:) Det blir ett av mina projekt när jag går hemma och väntar på bebisen:) hihi




ÄLSKAR VÅREN!!!!!

Alla bilder är tagna från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0