Läste på...

Men ska ringa och kolla för säkerhets skull:)

Jag läste på försäkringskassans hemsida efter kommentaren från Jenny:) Pappan får ju 10 dagar i början, nu oxå! Men sen har man rätt/möjlighet till att ta ut 30 dubbeldagar som det heter. Det är när BÅDE jag och daniel tar ut dagar samtidigt på SAMMA barn... Och det har man möjlighet till första året!

Så... alltså lär de kunna bli 40 dagar ihop då med dubbeldagar och 10 pappadagar:) Stod inget alls om att man INTE får ta dom direkt efter pappadagarna eller något sånt alls:) Så, jag tror jag är påläst... men ska ringa dom oxå!!! Lika så bäst!!!

Idag känner jag mig pigg och fin och faktiskt rätt smidig! haha konstigt va med alla mina kilon och den gigantiska magen jag har?!!!

Men.. jag har inte mina arbetsbyxor på mig idag, tog träningsbyxorna från HM med vikbad mudd i midjan... och när jag skulle ta på mig skoskydd på dagis kändes det skiiitlätt... haha... jobbyxorna är stelare fast dom är sköna:)

Lite kajal idag oxå och turkosa hjärt-örhängen:) hihi!

´Måste bara berätta om min underbara prinsessa:)

Fick bråka med henne 5 minuter igår när hon skulle i sängen... men sen sa jag att jag vet att hon är såååån duktig tjej på dagis när hon ska sova och mamma vill att hon ska visa hur duktig hon är där... sen pussade jag henne natti och gick därifrån.. Inte ett knyst från henne:) Like it!!

Men så var hon ledsen inatt... daniel gick dit och sa att om det inte gick över får hon komma in till oss ju.. men hon grät fortfarande i sängen så jag ropade på henne och då kom hon och la sig mellan oss.....

Hon vaknade strax innan daniel klocka ringde... och när han väl gått var hon ju pigg men vi gosade lite i sängen innan min klocka ringde 20 minuter senare:)

Hon sa "pappa bumbum biiibil...." = Pappa kör lastbil:) haha.. sååå söt hon är... jag sa att jag vet att han kör last bil och då sa hon " Aaaaa biiibil"... sötunge!!

Sen berättade hon det på dagis när vi kom...:)

Jag frågade om hon visste vart vi ska imorn men det visste hon inte:) Jag sa att vi ska till Elsa och Astrid imorgon och hon blev jätteglad... sen efter en stund frågade jag igen vart vi ska imorn och då sa hon "Essa o stid" haha.. sötunge!!! Lär tjata ihjäl dom på dagis idag om det:)

Igår fick jag höra att hon slåss på dagis! TYCKER INTE OM!!!! Hon är lite ful hemma oxå eller bland andra barn ibland... går hur bra som helst att leka men så helt plötsligt så måste hon sopa till dom lite på armen eller så... rackarns unge!!!

Imorn åker vi till syster i borlänge och blir där över helgen, MYS!!!!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Linda - Hugos mamma

Det stämmer, det där med pappadagarna. Jag och Robin har också fått 30dagar att ta ut tillsammans om vi vill, annars kan man ta ut dem var försig. Som jag fattar får man inte fler dagar, utan har samma antal som förut. Förvirrande allt sånt där!



Kram

2012-03-08 @ 10:10:17
URL: http://enlitenbebisimagen.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: tack! Jag har vilat mig nästa helt smärt fri ;)

Är ju en djungel med alla försäkringar hit & dit. Har inte riktigt bestämt oss än vilken vi tar, men lutar åt folksam tror jag (då vi har de andra försäkringarna där)



Inte lätt med försäkringskassan, jag fattar inte mycket av hur de menar. Du får gärna skriva om du får någon klart het i vad som gäller om pappa & dubbeldagarna.



Kramar Elin

2012-03-11 @ 19:46:20
URL: http://enrosagerbera.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0