Föräldraledig!

Hej på er:)

Japp det är klart vi får det, vi är ju inte hemma på samma barn liksom! Men nytt från årsskiftet var ju att man nu får 30 dagar som pappa i början och inte bara 10! Så han kommer vara hemma hela juni på bebisens dagar IHOP med mig som oxå tar dagar på bebisen! Sen semester i Juli och så har han massor med pappadagar kvar på Tindra så det blir en månad i augusti till det:)

Daniel har ju haft såååå bra jobb så han vart ledig VARJE måndag! Men... inte nu längre... det görs om till 5-dagars veckor så han jobbar som alla andra måndag-fredag men kortare dagar! Väldigt trist tycker vi som är extremt bortskämda med att han är ledig tre dagar i veckan... men som jag säger... hur gör alla andra familjer?!! Vi har ju haft det jääävligt bra att han vart ledig så mycket och ändå jobbat full tid....

Till hösten kommer han inte köra samma linje han gör nu... han är sugen på fjärrkörning = längre sträckor men både han och chefen tyckte inte det var någon ide med tanke på vad som ligger i min mage:) Nu vet han ändå hur långt bort han är och hur långt det tar att åka hem eller till sjukhuset:) Det testade han ju sist;)

Kommer ihåg den torsdagsmorgonen! Skulle vara på förlossningen 8.30 så jag gjorde mig klar hemma, lägenheten var stökig men tänkte att vi städar ikväll när vi kommer hem... joo tjena!!

Väl på förlossningen fick jag ligga mec ctg-kurva och sen kom läkaren och när hon såg mig sa hon" men herre guuud har du inte fött ännu..." Det var hon som sjukskrev mig i v.29 och satte in mig på bricanyl och SÄNGLÄGE!!

Hon sa med en gång, utan att undersöka mig, " vi sätter igång dig, jag ska bara se om du är öppen något"....

Då började jag grina och tänkte "neeeej nu vill jag gå hem... " blev helt chokad när jag fattade att SNART har jag en bebis hos mig:)

Hon skrev in mig med en gång, var öppen 2 cm redan utan att ha känt något... Jag sa att jag måste ringa min sambo.... jag fick gå ut och ringa utanför avdelningen.... Ringde daniel och störtgrinade "du måste komma hit NU för vi ska bli igångsatta! Ta med BB-väskan och skötväskan + packa ner borste och ät något innan du kommer hit!"

Stackars han! Körde 4 mil till åkeriet och sprang hem och skulle försöka äta, det gick ju sådär... han var såå nervös... han kom runt 12.40 till sjukhuset då var jag redan ombytt och sexig;)

Sen satte allt igång kl 13.00... och dagen efter kl 10.34 är vår älskade lilla snaaart tvååring född!!

Jag är såå nyfiken på hur det startar denna gång! Men jag är helt säker på att vi blir igångsatta sista dagen man får gå över tiden = 10 juni!!

Daniel tror med på att jag lär ringa honom, IGEN och be han komma hem:) haha

Vi får väl se!!! Såååå spännande!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Jenny

Är det inte så att man nu får ta ut 30 dagar samtidigt för samma barn inom det första året, det är väl fortfarande bara 10 dagar man får i början? Så har jag fattat det som iallafall.

2012-03-07 @ 11:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0