Datorn hoppar.....

Har datorn i knät, på magen och skriver... den hoppar hej vilt... mysbebisen är i full gång:) hihi myyys!!

Idag har jag jobbat... till 4.... nu i dagarna är jag exakt lika långt gången som jag var när det upptäcktes att tindra höll på att vara påväg ut... blev sjukskriven och hemskickad med bricanyl.... sängläge som ordination! Det gick ju bra men det var väääldigt nervöst!!!

Jag fick genom min gravidpenning denna gången oxå... har bestämt mig för att sluta jobba åttonde april... jobbar över påsken och sen slutar jag och magen:)

När jag väntade tindra hade jag aldrig orkat jobba så länge... men ännu känner jag inte att det är jobbigt:)

Pratade lite med dagis idag om hur det blir när jag ´går hemma och så... då sa hon att om man har gravidpenning eller sjuksriven får man ha barnet på dagis full tid... jag tyckte det var kanon, vi kommer ju inte ha henne på dagis från 06.15-18 bara för att vi får ha henne full tid liksom men typ 9-15 tänker vi nog ha henne... kanske inte alla dagar i veckan men hon behöver dagis så hon kommer få gå:)

När bebisen är född har man rätt till full tid på dagis oxå första månaden... lär ju inte skicka iväg henne första dagen hemma.... hon kommer nog känna sig undanknuffad ändå när lillen kommer och hur skulle det då bli om vi lämnar iväg henne då?!!!!??!!

Vi tänkte nog ha henne på dagis i juni för att sen ha henne hemma när daniel har semester i juli och så ska han vara pappaledig på tindra i augusti.... så är planen nu!

Jag har bestämt mig för att passera v.30 innan det är dags att packa BB-väska och sånt men är braaaa sugen...

undrar såååå när den tänker komma ut och HUR det kommer starta!!!! Galet nyfiken!!

kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Får båda föräldrarna vara föräldraledig samtidigt med olika barn? Du med bebisen och daniel med tindra?

2012-03-07 @ 01:00:14
Postat av: Fia

Klart man får och det är ju perfekt när man vill att alla ska vara hemma med ny bebis och bli ännu mer sammanhållen som ny familj.

2012-03-07 @ 07:34:17
URL: http://lusth.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0