Amning!

Med Tindra fick jag aldrig igång amningen. Hon tog inte bröstet ordentligt och jag fick såriga och ONDA bröstvårtor snabbt! Försökte pumpa ur men fick knappt ur något och vi började med ersättning på BVC-sköterskans inrådan. Hon sa att jag först skulle amma sen ge ersättning men neeeeej! När hon väl fått ersättning och vart sååå nöjd med det fanns det ingen anledning att plåga mig med amningen som var fruktansvärd!!

Jag undrar ibland om tindra inte är så mammig pga att jag inte ammade henne, hon har heller aldrig varit något "knä"-barn... Hon har aldrig velat mysa i famen eller så.... men tror inte det har så mycket med amningen att göra... eller jag vet inte:)

Hur som helst... Denna gången tänker jag försöka amma... Försöka lite mer.... Som första-gångs-mamma lyssnade man ju mest på vard sköterskorna sa.. men INTE NU! haha

Nu tänker jag försöka med sån amningsnapp om det jävlas för mycket och ha rätta salvorna med från början.... tänker ha amningspumpen i högsta hugg och jag tänker skaffa amningste:)

har läst mycket om amningste och det ska jag testa:) Kan det hjälpa är ju det bra:)

Sist drack jag även hallonbladste från v 36 för att hjälpa läkningen efteråt och inte blöda så mycket och få effektivare förlossning och sånt:) Blödde inte alls länge efter tindra och förlossningens värkar VAR effektiva så det ska köpas igen:)


Amningste:)




Hallonbladste:)




Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0