Öppen!!!

....4 cm.... Joo ni... är öppen 4 cm redan och har inte känt det speciellt mycket... Var på bedömningen idag och ska återkomma på söndag kl 9.00 om inget hänt! Då tar dom hinnorna eftersom jag redan är öppen!

Supergullig barnmorska fick vi träffa... hon bröt rejäält på polska och bad om ursäkt för det men inte gjorde det oss något:) Vi förstod ju henne:)

Sen kom en läkare... inte en dag över 30 år... jätte söt och trevlig!! Hon började känna på magen och sa " jaa han ligger i säte...." Och jag ba "Ehhh NEEEEJ!!!" och hon sa " Oj herreguuuud, ursäkta mig, jag hade en säte precis innan dig....." My gooood jag höll ju på att dööööö när hon sa så;) haha

Ingen sätesbebis här inte, han ligger såå fint så och såå långt ner och väger ca 4,3kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inte skönt när han ska ut;)

Iaf så satte hon igång och gjorde ultraljud men sa att hon såg inge bra så hon skulle hämta en kollega... sagt och gjort.. in kommer kvinnan jag träffade sist, supermysig kvinna... hon presenterade sig som muminmamman:) haha... hon pratade preciiis så:) Gulligt!!

Hon fick mycket finare bilder och såg att där fanns fostervatten vilket betyder att moderkakan funkar sa hon! Hon frågade om min mamma gått över tiden och jag sa att hon har gjort det med alla 5 och hon sa då att jaa det är inte så konstigt då, det är ärftligt!

Hon undrade hur det gick sist och så... Hon erbjöd sig att reta tappen lite och känna efter om jag var öppen och det tackade jag jaaa till!!

Sa att jag gääärna vill att det ska starta själv denna gången då folk säger att det är skillnad och då sa hon att om jag inte vill bli igångsatt så får jag gå på dagliga kontroller efter v 42+0... det var inte så jag menade, jag menade bara att jag HOPPAS att det startar själv innan söndag liksom!

Den unga läkaren kände först och det kändes knappt.. hon sa att jag var mycket mjuk och öppen 1,5cm.... muminmamman kände efter och HELVETE vad ont det gjorde... jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.... där hon höll på och trycka och ha sig i det alldra heligaste så slog mig tanken att " FAaaaaaan det kommer göra ondare än detta när det väl är ingång liksom!!!!" haha

Jag har nu blödit sen vi kom därifrån och hon önskade oss välkomna in ikväll:) Sa att oftast kommer man in med värkar efter dom har retat tappen.... muminmamman sa dock att jag var öppen MINST 4 cm:) Härligt!!!!!!!!

Haft känningar i ryggen och så sen vi kom därifrån:) Hoppas hoppas!!!!

Måste bara berätta en huur gullig sak som helst!!! Bad tindra städa undan sitt lego imorse innan vi skulle åka iväg... men det vägrade hon.. hon såg till att gå med daniel ut och städa bilen ist... när hon kom in hade jag sopat upp det och ställt undan... hon kollade konstigt på golvet och så sa jag" Jaa mamma städadre undan ditt lego....." Varpå hon svarar "Braaaa, mamma tunde hälv....." hahahah som om det var JAG som skulle städa det;) haha sötunge!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: elin

sv: måste hitta på nått att göra på dagarna så :) jobbigt när symaskinerna ska krongla!



Spännande med bebis, nu är det inte långt kvar för dig. Känns som jag skrivit det tidigare, men nu är det ju verkligen inte långt. Öppen 4cm, jag är avis! Vill också ha bebbe nu! :D Om inte din lillkille kommer idag så är han ute imorgon tror jag!



Kram & lycka till! :D

2012-06-07 @ 18:41:03
URL: http://enrosagerbera.blogg.se/grevid
Postat av: Linda - Hugos mamma

Spänning på hööög nivå!! Jag kommer kika in här då och då, så du får se till att hålla oss uppdaterade! :D <3

2012-06-07 @ 19:47:22
URL: http://enlitenbebisimagen.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej!

Hittade dig via en annan blogg och ville bara berätta att när jag var inne på BB i början av februari så var där en Polsk barnmorska.....kanske har vi träffat på samma :)

/Birgitta

2012-06-14 @ 22:05:23
URL: http://birgittabergkvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0