Lugn kväll!

Ensam hemma ikväll... Tindra skulle sova hos farmor tyckte hon så det fick hon och pappa daniel är hos sin bror på "fest".... nyktert tillstånd för honom;) Krävande att ha en TOKGRAVID fru kan jag tro;) haha

Idag hade jag lite kalas:) Bakade engelsk cheesecake och kladdkaka och lchf-pannacotta till pappa och lotta som kör stenhårt!:)

Jag fick tre stora utekurkor i tripp-trapp-trull-storlek av svärmor och ett svart linne:) Av pappa och lotta fick jag en glassmaskin som tyvärr var trasig i plasten så den får bytas... Av maria och jimmy fick jag ett duschset från the body shop med Mango-doft! Ljuvligt! Lotter fick jag med vinst på av jimmy och anna:) Imorn kommer svärfar på fika vid 14.00 oxå:)

Jag börjar lessna... ALLA får bebis utom jag!!! Min kollegas dotter var beräknad samma dag som jag, hon fick inatt!! Ilmrud fick igår och så har jag sett FYRA olika bebis-grattis på Facebook idag! Känns liiiiiite orättvist kan jag lova;)

Bebisen var sist 9% "för" stor och 2 veckor över tiden gör honom inte mindre direkt liksom!! Kommer bli giganternas kamp på förlossningen:( En gigantisk heffaklump lär komma ut nästa söndag/måndag!

Förlossningen ringde igår... en jättetrevlig Carina som ville att vi skulle komma 15-30 minuter tidigare på torsdag när vi har bedömningen!

Jag frågade henne för säkerhets skull om det bara var bedömning och Jaa det var det! Ser allt bra ut då och bebisen inte kommer själv får vi en tid för igångsättning i v 42+0 vilket är NÄSTA söndag! 10 juni! Så blir nog en 10 eller 11 Juni bebis detta!!

Med tindra blev vi igångsatta 13.00 den 1 april och hon är född 10.34 den 2 april.... sällan hört att andra bebisen tar längre tid men vad vet jag!!

Drömmen är ju att det hela startar självmant... folk säger att det är skillnad på igångsättnings-värkar och vanliga värkar.... Skulle vilja uppleva det:)

Nu är ju min man hemma heeeela dagarna med oss så nu kan det starta när som helst, han behöver inte åka från köping - eskilstuna = 3 mil + åka till ärla och hämta mig = 2 mil tilll enkel resa och så 2 mil till förlossningen!! Ni hör ju;)

Bebis kom ut, för vi läääääängtar efter diiiiiiig!!!!

Tindra är sååååå söt!! Varje morgon klappar hon min mage och säger godmorgon till bebisen... sen ska hon ha min mobil för att titta på bebisen som jag har som bakgrundsbild... hur hon kan se att det är en bebis är galet för det kan knappt vuxna liksom!!!

Det var det första hon sa när vi visade bilderna för henne... "beeeeebis".... hur sjutton kunde hon veta det?!!!! haha sött är det iaf!!

Dåligt väder säger många, ljuvligt väder säger jag!!! Att vara tokhöggravid i 20-25 grader är inge kul! Så det får gärna vara sånt här väder heeeeeela veckan!! Solen kan komma nästa måndag:) 11 juni:) haha

Vet inte hur många gånger jag packat om den stackars bb-väskan med bebiskläder i... haha ena dagen blir det varmare kläder och sen svalare och lättare kläder... moahahaha... nu tänker jag inte packa om den igen!!

Vore kanske idé att packa vår bb-väska?! Eller?:) Haha

Funderade på om man ska se till att slänga in bilstolen i skuffen och likaså bb-väskorna.... det kan ju faktiskt starta när vi är iväg... och nu när vi är hemma ihop åker vi oftast ihop så då kan ju sakerna lika gärna ligga i Mazdan... eller?:)

Eh... blir väl att ilpacka i sista sekund för vi är sååå sega;)

KRAM!





Kommentarer
Postat av: felicia - fotokobran

för 400 kronor får du en personlig design, personlig header och en egen domän som räcker i ett år! Lät detta intressant, kontakta mig på : [email protected] :)

eller i en kommentar på bloggen! :)

2012-06-03 @ 14:05:57
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0