Jag passar på!!

Daniel och Teo ligger uppe och sover och Tindra kollar på Pippi och jag passar på att turbo-blogga:)

Jag gör inget annat än att amma hela dagarna.... igår bodde han vid bröstet med små korta mellanrum från 17.00 till 00.15 då han han somnade i marias famn:)

Alltså... det finns MASSOR med mjölk, verkligen! Och han är nöjd när han ammar, han somnar och släpper bröstet och sålänge han får sova kvar vid bröstet är han nöjd men ska man flytta honom vaknar han alltid till och vill ha bröstet igen... nappen duger inte då!!!

Det gör bara så vidrigt ont i brösten.... han tar fel ännu och vägrar lära sig rätt... rackarunge!!!!!!!!!!

Eftersom han har gipsade ben så vet vi inte om han går upp i vikt som han ska... vägde honom i onsdags men eftersom vi bara kan uppskatta gipset till 150-200g och inte vet säkert så är det svårt.... Han vägde 4365g på läkarbesöket förra fredagen och i onsdags 4585g men då är det ju 200g gips oxå....

På onsdag ska vi väga igen med samma gips och först då får vi ju veta om han gått upp! Jag tror inte han går upp som han ska, tycker han magrat... men som daniel sa kanske han dragit ut på längden? Jaa jag vet inte!!

Till tindra fanns ju ingen mjölk och hon skreeeeek och var INTE nöjd... men det är ju trots allt Teo... Skitsvårt!!! Smidigt med ersättningen som man visste hur mycket dom fick i sig!!

Idag ska vi till pappa och lotta och äta sillunch:) GOTT!!

Nu säger tindra att on bajsat! Måste byta!! KRAM!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0