Teo är bortlånad!!

Teo ligger och sover på marias bröst i biosoffan medans hon och amanda, jimmys syterdotter och guddotter kollar på film:)
 
Jag, jimmy och daniel sitter i vardagsrummet och kollar på prinsessans firande:) Tindra springer mellan vardagsrummet och biorummet:) Är nog rädd att somna;) haha Hon är vaken på ren illvilja;) haha
 
Imorse kom vi upp tidigt! Jag ammade teo i sängen och sen gick vi upp:) Eller ner, vi sover ju uppe;) haha men iaf! Halv 10 satt vi och åt frukost:) Teo och tindra var påklädda och klara, likaså jag! Daniel och pappa satte igång med förrådet och garaget:)

Teo sov och tindra underhöll sig själv så jag fick något ryck och städade:) tio i elva satte jag mig i soffan och ammade teo och drack kaffe:) tindra satt och kollade jake och piraterna:)
 
12 lämnade bilen uppfarten och for in till stan och mötte upp maria och jimmy + amanda vid tuna busland:)

vi lekte och fikade i 3.5 timme där och sen åkte vi till slagstaglass och åt glass:) Sen hem! Vi har nu grillat och ungarna har kollat film och ätit godis.. massa godis:) haha
 
Imorn får vi se vad det blir:)
 
Kommer lite bilder här nere:)
 
Sååå glad att teo gått upp i vikt av amningen, ville ju sååå gärna amma denna gången... var inte smärtfritt, absoluuut inte men såååå värt det!! Dock var flaska oxå bra! Andra kunde ge och man kunde ha barnvakt och man visste hur mycket dom fick i sig... men jag ÄLSKAR att amma! Såååå sjukt mysigt!!

Med tindra kände jag aldrig att det var mysigt och jag BEGREP inte för mitt liv hur folk kunde tycka det.... men jag ÄLSKAR det verkligen och är såååå glad så länge det fungerar!!!!!
 
Teo är en snäll bebis, väldigt snäll!! Han vill dock INTE sova ensam!!!! Hans vagga är använd 4 nätter av hans 5 veckor... fast å andra sidan är det vääääldigt smidigt att ha honom bredvid mig för jag kan ge honom bröstet och somna om..... det gör både han och jag!! Meeeeeen..... jag vill ju helst ha honom i egen säng... meeeeen det är riiiktigt mysigt!! Jag njuter:)
 
Han blir lugn bara han hör min röst... och han är nog en aning mammig redan nu... och trots att jag egentligen inte vill ha det så heller så är det underbart:)
 
Han har från start vart kanonstark i nacken.... han vänder sig redan om!!! Fast det är fusk!! Han har ju så tunga gips-ben så han kastar över ena benet och då åker ju andra oxå med så rullar han runt automatiskt!! haha
 
På torsdag ska han ta bort gipset och vi ska få skenor till honom som han ska ha dygnet runt....
 
Med risk för att folk tycker jag är jättetrög.... jag veeeeeeet, han är frisk och välskapt så jag borde kanske inte känna och tänka ´som jag gör ibland.... men jag känner mig ibland ledsen över att han inte kan ha byxor med fot eller strumpor.... jag vet, huuuur fjantigt som helst!! Men jaa jag vet inte!!! Är juuu såååå glad och tacksam över att det bara var detta lilla problem som gick att lösa såååå enkelt....
 
Första veckorna efter förlossningen tror jag att jag fick någon släng av någon deppighet.... Amningen gjorde SVINONT, jag visste inte om han fick i sig som han skulle då vi inte exakt kunde väga honom pga gipset, han fick gips och jag fick ju en chock.... vi visste ju inte att något var fel på hans fötter och när jag sen fick höra "KLUMPFOT".... jaa ni kan ju kanske tänka er.... som nybliven mamma med alla hormoner... han var 9 dagar när vi fick hans ben gipsade..
 
Jaa nee jag kan nog inte förklara hur jag kände... tacksam för att det inte var värre och ledsen för Klumpfötterna....
 
Hur som helst... nu känner jag att allt är kanon igen! Amningen funkar, jag kan ha båda barnen själv och ha kontroll över det, teo ska snart få bort sitt gips och jag kan ääääntligen bada honom, han går upp i vikt och det är underbart att amma:)
 
Daniel hade ju världens halsont när teo kom som satt i flera veckor så jag vågade inte pussa på honom och eftersom teo sover i vår säng så är närheten mindre... Det var större omställning för oss att få andra barnet än första.... daniel har tyckt det vart jobbigt... tindra har inte lyssnat alls, han har fått sköta hemmet helt när jag ammade dygnet runt typ, han har servat mig med mat och allt jag velat ha och städat och grejat... Men nu är jag normal igen:) Och daniel tycker nu att det är mysigt igen:)
Vi har alltid kunnat pratat med varandra och vart duktiga på det och DET är viktigt tror jag!! Så man vet vad den andra känner och tänker:) A och O!
 
Trots massa känslor och tankar dom första veckorna är jag redan sugen på en till!!!!!!!!!!!!! Galet, jag veeeeet man det är såååå otroooligt mysigt och ljuvligt!!!!

Minns smärtan från förlossningen och dramatiken, hur ont det gjorde efteråt i flera veckor, hur ont amningen gjorde och allt sånt... men vill ha fleeeeeeer!!!!!!!!!!
 
Kram och trevlig kväll på er
 
 
Vad konstigt det blev... går inte att få något mellanrum mellan bilderna för att skriva.. hmm.. aja!!

En bild på tindra i bollarna på tuna busland idag, en bild på mig med teo i bärselen, en bild på mig och tindra, en bild på teo som somnade på mitt bröst efter amningen idag, tindra med pussmun och teo med hörselkåpor när dom sågade bort gipset:)
 
KRAM på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0