Spenatsoppa!

Det var min älsklingsrätt när jag var liten och det är det fanimej nu oxå!! Hittade spenat i frysen som jag gjorde soppa på och giiiiisssssaaaa om jag var lycklig när jag åt?! Längtar till matlådan imorn ju:) LCHF-recept oxå... eller jaaa.... korv, grädde och ägg i den:) Smör och buljong:)

Jobbat idag och hade rejäla sammandragningar av att bara lämna dotra på dagis... sen såg jag vad jag skulle göra idag och tänkte shiiit... och jaa det blev precis så om inte värre.... Hade två dusch och en tung städ... första duschen uteblev men inte den andra... jag hade såna hemska sammandragningar efter det så jag trodde jag jobbat min sista dag innan bebisen kommer....

Men väl i lokalen igen satt jag och vilade och så gick dom över... Dert gör mig inget att ha SD men vill ju gärna inte att livmodertappen börjar utplånas redan nu... ska fråga 6 februari när vi ska dit... eller om det blir värre/ondare får vi kontakta BM och förlossningen tidigare....

Hur ska detta gå?! Jag som vill ha MINST 2 barn till efter denna bebis:D Sammandragningar tidigare och tidigare?! Hmm!

Har lagt tindra och hoppas på INGE strul ikväll! Ibland får hon för sig att bråka,.. men ännu, peppar peppar ligger hon!!

Hon får äggmjölk på kvällen och sover oftast hela natten.. inatt och natten innan ville hon ha på natten oxå! Hon åt inte nå vidare på dagen så vi gav henne... hellre äggmjölk än välling tycker vi! Ikväll lärde sig daniel göra den oxå:)
Det kommer ju kvällar då jag jobbar eller så:)

Lchf igen ju! Lyxdiet verkligen... diet och diet... känns mer som en livsstil... har inte riktigt kommit in i den helt ännu... tänket är inte riktigt på allt ännu!

Var ju på kalas i sthlm i söndags och tindra blev helt vild när hon såg tårtan!!! Hon fick äta tårta sa vi för det var kalas och ungen åt glatt TRE bitar... rätt små men ändå!!!! Innan det hade hon ätit 2 tacos oxå!! Matvrak! haha

Jag skulle vilja att mitt tänk blir mer planerande.... kunde tagit med hallon och grädde så kunde vi ätit det ju! Men vill inte vara extrem med henne heller då hon är liten men o andra sidan behöver inte hon tårta och socker....


Vissa tycker säkert vi är heeeelt galna! Varför ska hon inte få välling och vanlig mat med socker i liksom! Men vi har faktiskt mest hört bra saker om att vi gjort såhär med henne... hon är lugnare, BETYDLIGT! Jag följer LCHF men daniel och tindra äter med pasta och potatis och sånt till....

tindra får dock turkisk yoghurt med hallon till frukost eller finncrisp med smör och ost eller mosade ägg med smör och hon mumsar glatt:)

Tycker det är lite kallt här hemma... 20 grader har vi nu men är lite urrig:)

Har haft Lupo´n 4 veckor nu och först IDAG tankade Daniel ANDRA gången! Han tankade första gången samma dag vi hämtade den!!!!! Han kör 4mil/dag 4 dagar i veckan + att han kört den lite mer och i en månad räckte dieseln liksom! Fick in bensinräkningen idsg på banken och den låg på 1800 ist för 3200!!!! LYX!!

Om 1.5 månad åker vi till emelie, jag och tindra:) MYS! Längtar! Vi har sagt att vi ska åka dit hela familjen en vecka i sommar, vi orkar nog ingen stor semester med en nyfödd och så:) Blir perfekt tror vi:)

Kram på er

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0