Måndag för oss idag:)

Fast för alla andra är det nog tisdag:) Vi är ju lediga måndagar... eller jaa.. daniel och tindra är alltid ledig måndagar och jag försöker lägga mig ledig med dom på måndagar oxå men 1 gång i månaden måste jag på APT 14-16 på just måndagar!

Helgen var härlig!! Jag jobbade nyårsafton 7-16 och nyårsdagen 13.30-21.00!!

När jag kom hem på nyårsafton var det bara att svira om och börja med maten! Vi väntade ca 18 gäster mellan 17-18:) SKOJ! Jag trodde inte jag skulle orka!!!! Hade ju vart uppe sen 06.00 liksom! Och kom i säng 03.30 på nyårdagens morgon:P haha Och tindra ville ju såklart upp vid 08.00! SUCK!

Vi bjöd på krustader med kantarellstuvning (daniel hade plockat svamp i höstas), Grillad oxfilé med potatisgratäng, sallad och bröd och sås och vitlökssmör och marängswiss till efterrätt:) GOTTIT!! Vi hade lite ost och kex oxå och snacks!! Gick nog ingen nöd på någon:)

Strax innan Tolv sa vi några stycken att killarna kan få gå ut själva och smälla raketerna för det vars ååå kallt så skulle vi stå inne men efter någon minut så stod alla 20 personer i hallen och skulle klä på sig SAMTIDIGT för att hinna innan 12.. haha.. vet inte om vi kom ut innan 12 egentligen men vi hann smälla och vi hann skåla!

När vi gick ut höll grannarna på att smälla med sina småfjuttar... det var fint visst men jag sa "haha det är tur vi flyttat hit så det blir riktiga doningar..:" haha

Grannarna såg nog att vi hade en gigantisk Tårta så dom sa att vi kunde få avfyra den och jävlar var det small!! FIIIINT!!! 60 skott av olika slag och vaaad grannarna jublade och applåderade efteråt;) haha... Vi satte ribban högt vi;)

Vi hade sagt till gästerna att vi bjöd på all mat och dryck men att varje familj gärna fick lägga 100kr till fyrverkerier om dom ville och så blev det:) Vi köpte en tårta för 999kr!

Vi köpte den tårtan dom alltid har i stan på nyår fast dom har flera stycken:)


Vi hade en låda som hette Challenge och hade 60 skott i sig och den kommer vi nog ABSOLUT välja igen!!

Ultraljud igår!! Mysigt! Ingen av oss var nervösa denna gång alls... Jag har ju känt bebisen sen vecka 11 och dom senaste 4-5 veckorna varje dag! Jag visste att den levde iaf men sen kanske den kunde vart skadad, det vet man ju aldrig! Men det var lika mysigt som alltid att få se den och den var såååklaaaart underbart sööööt:)

Jag blev framflyttad 1 dag till 27 maj ist för 26 maj! 27 maj är morsdag så jaa varför inte;) Och den 31 maj fyller ju jag år och likaså Tindras kusin Nellie:) Spännande detta!! Jag hoppas sååå innerligt att den har kommit till daniels syster student... Hon tar den 9 Juni har jag för mig! Men med våran tur så... hmm... på Nionde dagen över tiden vräkte vi ju tindra och hon kom på tionde dagen!! Bådar inte riktigt gott detta;)

Jag hoppas även att förlossningen startar själv! Det var inte värst jobbigt att bli igångsatt, jag vet iofs inget annat men skulle vara kul om det startade självmant liksom!

Jag tror faktiskt att förlossningen hade startat snart om dom inte satt igång mig för på nionde dagen när dom bedömnde mig var jag öppen 2 cm redan ju:)

När jag hade som ondast, pinvärkar 1 gång i minuten som inte gjorde någon nytta satod jag upp i tvrummet på förlossningen och grät till daniel " jag vill inte meeeer..." Men när hon var född sa jag "Jag vill göra detta igen!!!!" haha....
Tyvärr kommer daniel bara ihåg att jag grät och inte ville göra om det;) haha KARLAR!

Fast på ett sätt känns det ju kanske lite enklare att bli igångsatt!! Daniel jobbar 7 mil hemifrån och vi har tindra som behöver barnvakt! Men jag hoppas iaf att det startar själv:)

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0