KRÄK!

Tindra kräktes inatt igen! Hon krätes 2 gånger och är sen hur pigg som helst men vi skickade såklart inte henne till dagis idag!

Hon var lite sådär gnölig inatt och kom in till oss eftersom hon kan komma ur sängen nu då hon har en växasäng. Hon ligger bredvid oss och så säger hon "mamma mamma..." och så världens kastadspya över mig och daniel och sig själv och i HELA vår säng! På alla 6 kuddar och dubbeltäcke och allt! Suck!

Jag har ALDRIG sett daniel vart så snabb ur sängen!!! Han fick spyor i munnen och sprang ner i duschen medans jag bäddade ur sängen och tog hand om kräktjejen!

Vi duschade alla tre och så flyttade vi in oss i gästrummet:) Tur man har det! Tindra kräktes sen en gång till i sin säng så vi fick bädda den oxå och sen somnade vi!

Jag stannade hemma idag med vår kräkunge och håller på och tvättar ifatt allt! Andra maskinen igång nu med kuddar och täcket är i tumlaren:) TUR man har stoooora maskiner:) 8kg is the shit;)

Tack underbara du för din kommentar:) Kul att jag inte blev sågad med en gång;) På flera håll har jag fått höra "Varför skulle ni sluta med välling?!!!"

Inatt när hon kräkts så gav jag henne vatten i flaska och hon somnade gott om! Likaså vid 10 var hon trött och ville sova igen och elaka mamman häller då i vatten i flaskan och ger ´henne och hon sov i TRE timmar!! På vatten liksom:P

Imorse till frukost åt vi kokt ägg mosat med SMÖÖÖR! Tindra mumsade glatt i sig det och mmmmmm vad gott det var:)

Lunch har vi inte ätit, hon ville inte ha och jag är inge hungrig!

Vi fikade på 2 apelsiner och finncrisp för hennes del och finncrisp och kaffe med grädde för min del när farmor var här.
Farmor passade även på att klippa lite i tindras hår! Tindra har ruffs i bak och nu jämnades håret till lite och luggen klipptes, IGEN!

Igårkväll somnade tindra faktiskt med äggmjölk i magen och sov gott! Vaknade inte när vi la oss men vaknade ju då när hon kräktes!

Jag tror dock INTE hon kräktes av Äggmjölken! Hon gör såhär ibland... När syster och emelie var här kräktes hon ju en gång sen inge mer... och likaså när hon sov hos farmor sist kräktes hon 2 gånger på natten och inget mer... inge sjuk och inget!

Läkaren sa att dom ska kolla hennes magmun.... Vi ska oxå se till att maten har mindre bitar, inatt kom det upp stooora korvbitar!

Torsdagar är städdagar här hemma och jag pular och plockar lite:) I helgen ska JULEN BORT!!!!!

Tindra är sååå söt... när man frågar "vart är mammas bebis... " pekar hon på min mage:) Och så kallar hon sig själv för Mindra! haha rätt sött;)

Idag har vi en mysinnedag! Jag har inte borstat håret ens;) haha men kläder är på och glasögon och tänderna borstade:) haha Tindra myser runt i sin plysh-dress och med tutte och snutte i högsta hugg om vart annat och jag har myskläder jag med:)

Det känns som fredag idag tycker jag:)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Fia

:-)



Mindre kul med kräkor. Har en son som fortfarande vid nio års ålder aldrig varit magsjuk men kräks av andra orsaker. Mindre mysigt.



Jag tycker att du gör helt rätt vad gäller vällingen. Trilskas folk så prata med de och säg att du inte vill att din dotter ska få dåliga matvanor och att hon antagligen tyvärr har anlag för att lätt gå upp i vikt och att det är för hennes skull, både viktmässigt och för tänderna som hon inte ska ha en massa välling, kakor och dylikt. Sen är det superviktigt för inlärningen att man inte ger de dåliga vanor med mycket socker för då får de svårare i skolan sen om de ska äta en massa socker som gör att koncentrationen på sikt blir sämre.



Du gör helt rätt här anser jag. Ibland är det bra att ta råd utav andra och ibland är det bra att gå efter sin egen magkänsla för vad som fungerar bäst hemma. :-)

2012-01-05 @ 17:58:55
URL: http://lusth.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0