Gravidhormonerna gör att jag vill boa:)

Hej på er!!

Dagarna flyger förbi och tiden går sååå fort tycker jag! Jag jobbade igår och idag och imorgon är jag och Tindra lediga:) Men daniel jobbar på! Han är ledig i helgen då jag jobbar:) Lediga ihop på måndag igen och LÅNGLEDIGT nästa helg:)
Tagit ledigt + lite semester torsdag-tisdag:) Då min biologiska mamma fyller 55 år bla....

Jag har ju rätt mycket semster att ta av... hade 8 sparade från förra året och fick 25 nya i år o eftersom jag troligen går på mammaledighet i slutet på Mars så hinner jag inte plocka ut så mycket av det + att jag får 25 nya i januari nästa åsr igen:) hihi! LYX detta ju!

Svärmor är i ullared och ringer med jämna mellanrum för då har hon hittat något fint och undrar något:) Skickade med en lista på pyjamaser och strumpor till tindra då vår långben knappt kan ha 92 längre:)

Vi önskade oss oxå en sängmobil till bebisen i magen men dom hade ingen jättefin där tydligen och den som var kostade 389kr vilket jag tyckte var DYRT! Så vi lånar av Emelie och Melwin ist:)

Den tindra hade köpte jag på rea för typ 70kr men den drog hon sönder... hmm unge!! Tur den inte kostade 400kr då eller meeer...

Idag var vi inne i stan en sväng... jag behövde nya svarta mjukisbyxor och jag köper inte mamma-byxorna på H&M, jag köper sportbyxorna med mudd i midjan, superbra och sköna!! Inte lika tjocka som mamma-mys-byxorna!
Jag har ju ett par gravidjeans oxå och 2 par gravidbyxor i plysh?! men dessa svarta är perfekta på jobbet! Jag har ofta jeansen på jobbet men då jag häromdagen hade TRE duschningar på en morgon och skulle böja mig och ha mig så kände jag att jeansen började ta emot och bebisen sparkade som aldrig förr... inge bekvämt ju!

Vikten står ganska still! Gick inte upp något efter Jul men efter nyår hade jag gått upp 4.4kg?!!! hmm.. hur som helst! Kör nu lchf och gick ner 2.2kg första veckan. Tanken är ju inte att jag ska minska i vikt, stå still helst men lite minus fick jag gärna ha sa barnmorskan:)
Så efter 21 gravida veckor har jag gått upp 2.1kg... det är BRA!! Med tindra gick jag ju totalt upp 27kg!!!! Jag väger inte som mest nu... jag har vägt mer som ogravid än vad jag gör nu men jag har inte vägt såhär mycket som gravid....

Jag har ju klurat på hur lång dom räknar att min förlossning var... blev ju igångsatt 13.00 dagen innan hon är född och hon är född 10.34 dagen efter liksom... men de första 6 timmarna hände ju inget då jag fick gele på livmodertappen...

Hittade iaf min förlossningsjournal igår och såg då att det stod "Etablerade värkar 03.00" Så det lär ju betyda att den räknas från 03.00 till 10.34:) = Inge långt alls ju!! 7,5 timme.... och det sägs gå fortare gångerna efter.... hujedamig!!!

Tindra har fått för sig nu några nätter att mammas och pappas säng är hennes!!! Hmm.. det gillas INTE! Jag vill inte ha henne i vår säng... vi har en 140cm säng och hon ligger INTE still och sparkas och slåss i sömnen! Och framför allt så är vår säng just VÅR... barnen har egna... elakt jaa kanske.. men skit samma!

Hur som helst så var hon heeeelt hysterisk härom kvällen.. hon somnade och sov en timme i sin säng sen var hon helt ifrån sig och gallskrek sig hes... skulle INTE sova i sin säng! Hon tog med kudde, tutte och snutte och pekade och sa MammaPappa... Jag frågade om hon skulle sova i vår säng och hon nickar och säger JAAAAAA!!

Vi brukar absoluuut inte jamsa och går inte på hennes teatertårar men nu var det något som skrämt henne... hon har aldrig gråtit så hysteriskt tidigare! Joo när hon gjort sig riktigt illa!!

Hon fick somna i vår säng men 02.00 bar daniel över henne till sin säng och där sov hon till 09.00:) Igårkväll la vi henne i sin säng och där sov hon till 09.15 idag:) DET gillas:)

Skulle hon fortsätta och komma till vår säng får hon väl sova där då men vi vill inte att hon ska nattas i vår säng.... hon får väl komma framåt småtimmarna, det gör ju många barn... men helst inte;) haha

Vi ska köpa större säng, bara vi hittar den perfekta:)

Nehe nu ska det läsas bloggar och kolla på mästerkockar!

KRAM!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0