Vabba or not!!

Nästan det ända som är bra med att pappa är arbetslös är att jag då kan fråga dom om hjälp om lillsnuttan skulle bli sjuk:) Såklart är det oxå bra att ha någon att dricka kaffe med;) Lotta dricker ju inte kaffe:P

Igår morse gnällde tindra från start! Jag fattade inte varför och sa till henne att sluta och fjanta och gnälla men hon fortsatte... Trög morsa hon har!!!!!!!!!!!!!! Såg att hon var hängig på ögonen efter en stund och kändes varm... det gjorde hon inte när hon kom och la sig hos mig i sängen ju!! I med alvedon, ringde morfar och mormor, dagis och farmor och berättade att hon inte behövde hämta från dagis.... Mormor och morfar kunde komma och sitta hos oss från 14-17.30 då daniel kom hem.. och så idag kom dom 7.15 och åker hem när jag slutar kl 15.00! UNDERBART är det att slippa vabba!

Jag kommer jobba enligt planen, 1.5 månad till så detta är väl typ min näst sista riktiga lön på 1.5 ÅR så jag kände bara det att neeeej, jag försöker hitta någon annan lösning!! Hade ju självklart fått stanna hemma med henne om det inte gått med morfar men det är toppen att det går att lösa ändå!!!!

Sååå underbara morföräldrar och farmor som ställer upp och hjälper oss!!!:)

Hon piggade på sig under dagen igår då hon gick på alvedon men imorse var hon ledsen/gnällig och varm igen så mer alvedon och så blev hon piggare:)

Såg att jag fått in barnbidraget.... haha jag får allltiiiiiiiid tidigare än alla andra typ!! Likaså mammapenningen! haha emelie var inte glad förra sommaren då jag fick på fredag och hon på måndagen;) Vet inte varför.... försäkringskassan har inte heller någon aning om varför det blir så men Tack tack:)

Helgen blir lugn! Imorn ska vi till Dunker och ha spelkväll med underbara gudmor och familj... dock så är ju snuttan inte kry så farmor tar henne över natten....

Vi har velat det några helger nu, ville ha egentid och sovmorgon IHOP!!!:) Nu passar perfekt:) Tror vi ska passa på att försöka hinna gå på bio oxå något i helgen:)

Underbart väder!! Njut!!

Trevlig helg!















Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag får oxå alltid barnbidrag, bostadsbidrag och föräldrapenning dagen innan utbetalning är och har haft de så sen maj eller något typ. Inte mig emot :)

2012-02-17 @ 15:32:13
Postat av: carina

Har läst att vissa banker betalar ut innan andra.

Va själv tvungen att googla då jag läste om detta i ett forum

2012-02-20 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0