Konstigt!!!!

Sen i somras, efter bröllopet fick jag eksem på händerna... stooora fuuuula och gjorde oooont när man tvättade händerna för mycket och spritade och i mitt jobb består ju dagarna av sånt!

Jag har testat alla krämer och salvor jag kunnat komma på... fått eksemsalva av svärmor men icke!! NU efter 3 dagars användande av en hand/nagelkräm från ORIFLAME så är det nästan borta... är det inte märkligt?!!!

Har smort in händerna på kvällen bara inför natten men nu när jag ser att det hjälper smörjer jag flera gånger om dagen... snart är händerna fina igen:) Fattas bara en underbart fiiiin vigselring med 74 diamanter på:) SNAAART! Har jag den igen!!!

Har börjat sälja för oriflame oxå:) Hon jag köper av hade nån kampanj så hon tjänar ju på att jag gick med men skit samma... jag har några som brukar lägga beställningar med mig så jag kan lika gärna gå med själv, kostar ju inget...

Så denna handkräm hade jag innan... men grämer mig  nu att jag inte beställde en till när jag la beställningen i söndags... men men jag får lägga in den nästa gång för jag MÅSTE ha en till!!


Lägger in en bild på den.. snodde bilden från oriflame.se


Kollar på hem till gården nu... ska luncha lite och sen åka och jobba... 13.30-21,00 idag.. dryyygt! Imorn och fredag kvar sen är jag ledig tre dagar:)

Hur funkar era dagis?!! Jooo det heter dagis.. för oss iaf:) haha hur som helst! Tindras dagis är INTE UTE MED BARNEN!!!!!! Jag jobbar såå nära dagis så ibland kollar jag dom och ingen unge är ute alls...

Jag anser att dom ska vara ute en stund varje förmiddag... det är inte först nu denna vecka det vart svinkallt men för i helvete, ungarna har ju kläder!!!!!!!!!!!!!

Nu är det kriiiig!!

Svärmor jobbar för samma chef fast 6km härifrån med 3-5 åringar och dom är ute flera timmar om dagen!!!!!!!!

Här skylls det på julgransplundring, inskolning av nya barn och idag "dom är så små och rör sig inte så dom fryser mest..." Idag lämnade jag tindra med full mundering och gick till personalen som stod ute och frågade lite dumt " Är sländan ute eller?" Neej fick jag till svar, personalen har möte så dom har slagit ihop grupperna men tindras grupp var inne på humlan...

Jag sa okeej men då lämnar jag henne här hos dig så får hon vara ute en stund... det tog jag förgivet att när man lämnar nu (10.00) så är alla ute... hon: "Dom är ju så små och rör sig inte så dom fryser bara "

Jag: Tindra har full mundering på sig så hon fryser inte!! sen sa jag till tindra att hon fick vara ute lite och hon blev glad och pussade bebismagen hejdå! haha sötfis!!

Tur det är utvecklingsamtal på gång!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kram

Kommentarer
Postat av: Camilla

På Fannys dagis är de ute en stund varje förmiddag, såvida det inte är svinkallt ute. Men även om det regnar lite så försöker de få ut alla barn en stund dag, och det tycker jag är jättebra. Hon går på Odlarens förskola och vi är jättenöjda :)

2012-02-01 @ 12:29:23
URL: http://zamixlas.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, alltså nog för att det är kallt men så kallt är det väl inte så att ungarna inte kan vara ute en stund i alla fall. Jag jobbar ute på måndagar och fredagar och det är kallt men man får röra på sig och dessutom brukar ju alltid barn vara bättre klädd än vi vuxna.



Klart att de ska vara ute. Sen är det över tio minus och det tokblåser är det kanske inte så skönt att vara ute. Det kan jag hålla med om men som det är nu är det ju bara skönt för de att röra på sig och vara ute en sväng.

2012-02-02 @ 12:09:04
URL: http://lusth.org
Postat av: Fia & Jonathan

Vi har Jonathan på Lille Skutt och dom är oftast ute. Någon enstaka gång dom inte varite ute. Sen är dom oftast ute när vi hämtar på eftermiddagen.

I höstas var dom mer ute än inne. Dom är ofta ute på promenader osv. Vi är kanonnöjda :)

2012-02-03 @ 11:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0