Jaa vad tycker jag?!

Jag tycker faktiskt att chefen, framför allt regionschefen kunde skött detta ärende bättre än dom gjort, punkt slut!

Lchf är det vild fejd om! haha..... Jag fortsätter med det och ÄLSKAR det! Fick igår hem min nya kokbok och den är suuuuuuuuuuuperbra!!!! Gjorde redan igår till lunch en soppa ur den, fantastiskt gooood!!

Imorse blev det 2-minuters brödet med smör och ost! Tindra åt lite och tyckte om det men sen växte det i munnen på henne så hon fick spotta ut det och fick finncrisp ist! Tro nu inte att Tindra kör lchf hon oxå bara för att hon får det jag äter men hon vill gäääärna smaka det vi äter och tycker det mesta är gott! Hennes favorit är turkisk yoghurt med hallon så varför inte liksom!

På dagis äter hon ju som alla andra barnen men hemma äter hon det jag lagar + pasta, ris och potatis oftast! Frukosten hemma är lchf och likaså mellis! Hon får inte tårta och kakor och läsk och godis och sånt och har slutat med välling!!

Vällingen slutade jag med dels för att jag läste så mycket om den, vad den innehöll och sånt... barn som blev speedade av det och sov dåligt på nätterna... Jag testade att sluta med den och gav henne ist. äggmjölk i flaskan och det gillade hon!! Hon fick det ca 1.5 vecka och vi märkte att hon började dricka mindre och mindre av det så vi testade att bara lägga henne liksom! Funkade KANON och ungen sover HELA NÄTTERNA!!!!! Har hon inte gjort sen hon var yttepytte!! Hon har alltid vaknat och velat haft välling!

Dumma som vi var vande vi henne med välling på natten ist för bara nappen/lite vatten så vi får skylla oss själva.

Jag tyckte tindra var med högt än lågt och hon åt inte så bra längre och elak mamma som jag är så tog jag bort vällingen då och vipps!!! Hon äter rejält med frukost och annan mat under dagen!!! Med gooood aptit igen:)

Dagis sa oxå det på utvecklingsamtalet i måndags att hon hade en liten svacka med maten och jag berättade att vi slutat med vällingen och att hon nu äter bra igen!!

I övrigt fick tindra bara beröm på dagis, dom tycker hon är väldigt duktig verbalt... hmm.. jag tycker mer det liknar grekiska:P men hon har blivit duktigare och duktigare.... hon härmar allt man säger nu och säger rätt eller väldigt likt det rätta:) Inte alltid med oftast....
Dom tyckte även hon var superduktig som inte behövde uppmärksamhet och någon att leka med hela tiden, hon sysselsätter sig själv liksom...
Jag sa "folk får gärna kalla oss lata men vi vill inte ha barn som man ska bära på och sysselsätta heeeela tiden...." det tyckte hon lät kanon, klarar man som mamma att sätta dom gränserna ska man göra det tyckte hon:)

Vi leker med henne oxå, absoluut men inte hela tiden. Hon är jätteduktig på att leka själv... Hon har börjat mer med "komkom" och så tar hon ens hand så ska man följa med henne till lekhörnan hemma:)

Tillbaka till vällingen så blev tindra myyycket lugnare när vi slutade med den och jag tror, vad folk än säger att hon inte riktigt klarade de socker som finns i vällingen... Hon lyssnar bättre, äter bättre och är lugnare = jag är övertygad om att vällingen spelade in där!

i helgen var vi på två kalas och i lördags då farmor hade fyllt och hade lite kalas ville vi inte att hon skulle få tårta och massa godsaker då vi ist tänkte ge henne det på söndagen då det var barnkalas och tindra såg andra barn äta och skulle då oxå vilja ha...
Daniels mormor tyckte inte om att jag sa ifrån om tårta till tindra!! Som tur var fick jag backupp av svärmor då som sa till sin mamma att det är vår dotter och vi bestämmer.... Tindra fick smaka av daniel och så fick hon grädde med bär, klementin och en kaka och hon var sååå nöjd! Hon åt inte ens av daniel!

I Söndags fick hon tårta och en muffins... hon åt 3 skedar av tårtan och en halv liten muffins, sen räckte det!! Hon ville inte ha mer!

Vidare så leker livet.. farmor är snäll och hämtar henne nu 3 dagar i rad då jag jobbar kväll och daniel slutar 17.30 så han kanske inte hinner till dagis....

Det tänkta bebisrummet är klart, blev kontor/nagelvrå:) Blev suuuuper!! Byrån från tindras rum fick flytta ner till hallen då jag tycker det verkar enklare att ha det i närheten av skötbordet, speciellt med en liten till!

Jag har plockat fram bebiskläderna och lagt ner dom i lådan, inte tvättat dom ännu men påsarna stod bara i gästrummet så jag la ner dom och blev av med påsarna... meeeen såååå mcyekt man har!! Tog nu bara fram 50/56 i neutralt och la ner... hujedamejj!!

Tror inte det är något till bebisen som vi behöver nu..... Längtar bara tills vaggan ska sättas upp i vårt tak och sånt:) hihi myyyys!!

Delar era barn rum? Hur fungerar det? eller vad tycker ni om det?

kram















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0