Har inte glömt bort er!

I torsdags åkte jag och tindra vår lilla Lupo ner till Emelie och melwin i borås:) LYCKA!! Jag hämtade tindra direkt efter lunch på dagis, åkte och tankade och så åkte vi!

Tindra somnade med en gång nästan och sov ända förbi mariestad:) Sen var det bajsfest!! haha... först när vi tog en fika på statoil... sen i bilen strax efter vi åkt igen och då fick jag byta i bilen vid vägklanten!! Haha enkelt med en tjockgravid mamma i den liiiiilla liiiiilla bilens baksäte men det gick:) Och sen strax efter vi börjat rulla igen så hade hon bajsat IGEN!! haha... fick byta i bilen då igen.... den sista gången var det överallt!!!! Men hon var sååå duktig och det gick jättebra:)

Tog ca 5 timmar ner med tankning, fika och bajsbyten:)

I helgen där nere har vi vart på knalleland och shoppat, haft kalas, ätit snabbmat, kollat melodifestivalen, gjort naglar och njutit av att sett barnen leka sååååå bra ihop!!!!!

I söndags gjorde vi oss klara och åkte iväg till knalleland igen för jag hade mitt presentkort med mig från albrekts guld så jag tänkte utnyttja det där nere... suuupergullig tjej som jobbade:) Köpte mig 4 par silverörhängen:)
Jag använder inte halsband och sånt i mitt jobb men örhängen lyxar jag till det med oftast:) Superfina!

Vi var in på lagerhouse och köpte plastglas till våra små troll:) Dom är ju sååå stora nu och tindra VÄGRAR ha lock på muggarna när hon ska dricka och riktiga glas känns inte helt okeej:) haha så lagehouse hade superfina plastglas som såg ut som riktiga:) 6 för 75 kr... perfekt... 2 hem, 2 till mormor och morfar och 2 till farmor:)

Sen passade jag på att köpa present till mitt lilla snart 2-åriga troll:)

Till melwin hade jag köpt en espressomaskin från OBH nordica i chilli serien... beställde den på nätet strax efter jul och betalade 289kr.... då var den nedsatt!!!!!!!!!!!!! Hur som helst! han blev glad för den men tindra tyckte nog om den ännu mer.... På fredagen efter paketöppningen så åkte vi till stan och gick in på ekohallen... där hade dom samma maskin för 199kr ORD pris!!!!! Och till råge på det hade som 25% på alla leksaker oxå!! Som om inte det vore nog så var dom även nedsatta till 149 kr.. och 25% på det blev till slut 112kr för mig att betala i kassan... tror ni jag var liiiite upprörd?!?!!! hahaha

Hur som helst tindra får en när hon fyller oxå:)

Åh min duktiga duktiga tjej.... Hon biter ju sönder typ 1 napp om dagen så nu har jag tröttnat på att ständigt köpa nya så jag la henne i lördags utan! Här ska slutas med napp tänkte jag!!!!

Hon var ledsen, jag gick in till henne och stoppade om henne och grejade och innan jag fattade att hon blev tyst när jag var i rummet..... haha tröga morsa!!

Hon somnade 20.00 och sov till 23.00 och då skulle vi gå och sova och eftersom vi var borta ville jag inte väcka hela huset så hon fick nappen då....

I söndags i bilen påväg hem sa hon tutte några gånger och sen pappa några gånger... jag sa att hon blivit en sååån stooor tjej nu som är sååå duktig som slutat med napp och då sa hon " jaaa" sen stenslocknade hon och sov i 30 mil! Vaknade i arboga, 4 mil hemifrån:) Härligt:)

På kvällen nattade vi igen utan napp och hon somnade efter 40 minuter... vi satt hos henne tills hon somnade då.... På natten kom hon upp och var jäääääättteeeeledsen... men inte ett ord om tutten... hon fick sova hos oss... sova och sova... hon var ledsen en del men sen somnade vi:)

Måndagen gick suuuuper!!! Somnade i bilen så daniel bar in henne till sängen när hon skulle sova middag och på kvällen fick vi natta igen.... tyvärr gick vi ut ur rummet för tdidigt några gånger så hon började ju gråta och vi fick börja om typ.... tog 1 timme.... Hon sov till 02.00 och kom in till oss och la sig och somnade med en gång:)

Igår på dagis bad jag dom att söva henne utan napp!!! Tror ni inte mina duktiga tjej hade somnat på två röda?!!!! Hon hade frågat om tutte men dom hade svarat som jag att hon är sån stor och duktig tjej nu och slutat med tutte då hade hon sagt "mhm... " och gått och lagt sig:)

Inget tjat igårkväll vid sänggång heller men daniel nattade igen typ 1 timme.... och inatt kom hon till oss kl 04.00 och somnade om!

Nu ska vi bara få bort dom långa nattningsperioderna och så vill vi helst ha henne i sin säng hela natten.... men bäst av allt är att hon slutat med nappen... resten är småpotatis!!

Jag tycker hon sover bättre utan nappen för hon vaknar inte av att hon tappar den ju:) hon fick paket för att hon vart sååå duktig:) Grodspel och såpbubblor:) min lilla tjej har blivit såååå stor!!

Hon pratar hela tiden och lärde sig en del av melwin:) Sötungar!!!

Vidare så växer magen så det KNAKAR och vi är nu i v 28:) Snart dags för BB-väskan:)

KRAM!
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0