Trött!!

Vår bröllopsdag blev inte som planerat..... just innan vi tänkte korka upp skumpa och skåla hör vi tindra gråta där uppe..... hon har kräkts...... och hon kräks flera gånger under natten.... daniel fick alltså ta hand om en kräkig liten tjej på sin födelsedag... jag var så rädd att teo skulle bli smittad.... men det blev han inte:) Skönt!! Ingen av oss heller... peppar peppar...
 
I helgen hade vi kalas och fest:) Daniel fick såå mycket fint... en sticksåg av mig och barnen, en kap/geir-såg av pappa och lotta, en slipmaskin av maria och jimmy och ett multi-verktyg av sin mamma... han fick tv-spel, filmer och pengar oxå....
Daniel bakade bullar till kalaset så blev galet goda... och med rosa prinsesspapper;) hihi  jag gjorde negerbollar och kladdkaka:)

På kvällen blev det lite fest! Tindra åkte med farmor hem och sov där... teo var hemma och sov typ hela kvällen:) Duktig kille!!

Jag har slutat amma... kanske egoistiskt men jaa då får folk tycka det... Teo klarade inte att ta bröstet utan amningsnapp och det funkade absolöuuut inte att sluta med den.... han kunde ligga 1 timme vid bröstet + ta en flaska ersättning... och så ville han dit snart igen liksom...

Jag valde då att sluta amma... mycket för tindras skull... hon har börjat säga mer och mer att hon tycker det är tråkigt att jag bara är med teo... tyvärr blev det ju så....
 
Jag hade liiite dåligt samvete för att jag slutat när det ändå fanns mjölk liksom... men i lördags fick jag min bekräftelse på att jag gjorde rätt... vi var på ikea och tindra ville leka.. hon sprang iväg och lekte sen kom hon tillbaka och så sa hon "Pom mamma...." Jag gick med henne..... och hon sa "jolit du mä mig... inte jolit du mä teo mämt....." sååå glad för att jag lämnade teo med maria och mamma och gick med henne och lekte... jaa då kände jag att det faktiskt var rätt....
 
Teo har helammat 2 månader och delammat 2 veckor samtidigt som han får ersättning... nu får han bara ersättning sen lördags och det känns kanon för oss och han mår sååå bra.... han är etyt riiiiktigt matvrak bara... 2 månader och dricker 280ml/mål!!! Ringde BVC idag för jag tyckte det var galet mycket liksom.. men hon sa att barnet själv ska bestämma hur mycket och hur ofta så jag ska fortsätta ge honom de han vill ha.... hihi
 
Tindra då... underbara envisa och trotsiga unge!!! Jag blir gråhårig på henne.....Sååååå uppkäftig och lyssnar inte!!! Nattningen är ofta katastrof fortfarande:/

Jag har börjat fundera på om hon håller på så här för att hon känner sig otrygg? jag vet inte alls... sjuuuukt svårt.... hur ska man veta?! Och hur gör man?! Kör time out i trappen när hon gör något hon inte får.... sätter henne där några minuter så hon får lugna sig och fundera igenom de hon gjort... sen frågar vi varför hon sattes där och hon vet ju mycket väl och förklarar för oss varför det blev så... sen säger hon förlåt och springer iväg och strax sitter hon där igen..... gaaah!!

När jag säger " Gör inte så/du får inte göra så/sluta" så får jag till svar "Jag fåj sisste göja sååååå" gaaaaaah!!!! Vaaaad gör man?!! Vad säger man?!!
Läst på en del nu ikväll... igen!!!! jag tycker vi sätter gränser och är tydliga men något går snett:/
 
Barnuppfostran är inte enkelt när det är gener från en extremt busig daniel och en extremt bestämd och envis linda.... förstååååå när hon blir 13;)
 
tips tas gärna emot!!!
 
Ikväll när jag nattade gjorde vi som alltid.... "säste booook" och "pilla jyggen" och så godnatt och så gick jag.... panikskrik och så springer hon efter.... vaaaarje kväll nästan... samma sak!!! Men ikväll var hon rädd för "bajse" sa hon!!!!!!!! Varför han hon nu helt plötsligt blivit rädd för stackars Bamse?!!!

Vet inte om jag är säker på att hon verkligen är rädd för bamse.... tror nog hon kör de lite för att hon vet att jag inte kan lämna henne då.... vågar absoluuut inte lämna henne om hon säger att hon är rädd ju!! Hon ska ju inte behöva sova ensam om hon är rädd.... men svårt att veta om det är på riktigt eller inte!!

Men.... vi är faktískt riktigt förvånade över hur duktig och snäll hon är mot teo... han är hennes allt... hon hämtar saker till honom och grejer hela tiden... vill mysa och gosa hela tiden med honom och har inte alls visat någon avundsjuka!!
 
Älskade underbara barn<3
 
kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0