Påsken är slut snart och mitt jobb oxå:)

Igår 13.30 slutade jag jobba för denna graviditet:) Tänkte återkomma om ca 1 år;) Lyxigt känns det!!! Sooom jag längtat!! Kommer igår när jag i v.12 pratade med svärmor i telefonen på jobbet och hon frågade hur länge jag tänkte jobba och jag sa " jag tänkte sluta i början på april....".... jag visste inte hur jag skulle droppa hemligheten för mina kollegor så det var perfekt att dom hörde och började undra för då sa jag bara att jag var gravid:D haha

Min chef hade fått veta dagen innan tror jag! Men då..... i november kändes det ju som eeeeevigheter tills nu... men nu sitter jag här, min första gravidpennings-dag och undrar vad jag ska göra detta år;)

Tyckte ju att jag njöt sist men tiden gick sååå fort och jag tyckte det var så hemskt tråkigt att gå hemma så jag började ju jobba halvtid när tindra var 5 månader:) Då fick jag jobba halvtid och vara hemma halvtid:) Jobbade ju kvällar och helger så daniel tog tindra och mormor och morfar ibland och även farmor... kanon!!

Men denna gången tänker jag inte den tanken... har redan nu jobbat 5 veckor längre än jag gjorde med tindra ju.... och denna gången har jag en vilde innan + att vi bor i hus och på landet så jag har nog mer att göra här:) Behöver inte klä på ungarna och baxa ut oss via hiss och grejer... kan låta tindra gå ut på tomten och leka medans jag sitter och dricker kaffe eller så:) Och ändå får vi frisk luft:)

Lekparken har vi preciiiiiiiiiiiiiiiiis utanför vårt staket så det är kanon det oxå:) Och hästarna bor inte långt ifrån oss:) + att vi nu har 2 bilar så jag kan åka in till stan när jag får lappsjukan här:) Men daniel kommer ju vara hemma ända till 3 september så det kommer bli sååå skönt.....

Jag har plcokat fram mina vv-böcker och kollat av läget med hur många points om dagen.... har släppt tyglarna de senaste veckorna och totalt under graviditeten gått upp 8.7kg.... vilket egentligen inte är så farligt när man är gravid, så långt som jag är nu men med tanke på mina kilon innan jag blev gravid så är det INTE bra!!!

Min underbara barnmorska säger ju fortfarande ingen men jag vill mest komma in i annat tänk... och kunde jag stå still i 20 veckor så kan jag få till det nu oxå:)

Det är samma som när jag väntade tindra... jag är inte hungrig oftare eller mer utan jag äter små portioner för bebisen ligger och trycker så jag får inte i mig men ist för ett äpple äter jag en dubbelnougat.... det är ju ingen höjdare direkt....

När jag väntade tindra drack jag mycket cola zero oxå men det läste jag tidigt i denna graviditet om.... "aspartam kan ge fostret nervskador..." oavsett om det stämmer eller inte så vågar jag inte... vilket iof är bra för så bra är det nog inte för kroppen:)

Blir mycket mer vatten denna gång:)

ser inte fram emot lönen denna månad... försäkringskassan har ju så konstiga brytdatum så jag får från idag 9-20 april därifrån och så får jag 1-8 april från jobbet... blir inte mycket pengar tyvärr...

men i maj får jag 21april-15 maj från försäkringskassan och 16-26 maj 10 semesterdagar från jobbet och från 27 maj mammapenning... har ju påskOB från jobbet nästa månad oxå:) Då ska vi nog klara oss:) Jaa joo det gör vi ju nu oxå men vi är inte riktigt vana ännu med mindre pengar.... man rättar ju munnen efter matsäcken......

Nehe dusch och platta håret och lite smink så ska nog detta bli en bra dag oxå:)

KRAM!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0