Mamma-hjärtat har fått nog!!

Jag och mitt mamma-hjärta har tröttnat på att bråka med Tindra varje kväll då det är dags att sova!!! Hon gråter typ VARJE kväll när det ska nattas.... njaaeee kanske inte varje men varannan iaf säkert....

Vi har försökt ALLT!!!!! Läst allt möjligt på nätet och testat det mesta.... Nu har vi slutat med "sova middag".... igår gick kanon, hon var väldigt trött och somnade i bilen 18.30 så bar daniel in henne i sängen och hon sov tuill 7.30 idag men ikväll... suck!!!!

Hämtade en trött tjej på dagis som höll på och somna redan vid 5 i soffan... hon åt lite middag och så satte jag henne i badet och då blev hon pigg:) Sen var det kvällsjamas och borsta tänderna och titta på Pippi.... hon blev trött... höll på och somna på mig....

Sa att nu ska vi lägga dig... vi går och läser bok... det var hon glatt med på... men väl i sängen blir hon ett monster!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag läste en bok och sen var det god natt enligt mig... men inte enligt henne... hon skuttade runt i sängen och höll på... sparkade på mig som satt bredvid så jag blev arg ett par gånger.... hon började storgråta och fick säga förlåt till mig men inte hjälpte det....
Hon knölade och hade sig..... till slut la hos sig och däckade....

idag tog det trots allt bara 15 minuter att få henne att sova men jag blir galen på att hon ska knöla och hålla på och sparka på oss när vi sitter bredvid sängen....

Ikväll googlade jag återigen på idéer på nattning och hittade då en bok som fått bra omdömmen.. beställde den direkt... "Somna utan gråt" heter den... hoppas den kommer innan helgen!!

Vi trodde att det skulle vara lättare nu att natta då hon förhoppningsvis skulle vara helt slut på kvällen men ikväll blev de tjaffs ändå... får se hur det går imorgon!!!

Vi älskar ju henne över allt annat, självklart men hon driver oss tillvansinne!!! Hon är sååååå extreeeeemt jääääävla ENVIS och har ett JÄVLA humör.....

Visst, både och kommer med all säkerhet från MIG!

Hon är BARA två år och är redan nu förbannat envis och har börjat bli lite dryg eller uppkäftig!! Herreguuud vart ska detta sluta?!?!?!?!

Dagisfasoner!!! Man märker DIREKT att hon vart på dagis en dag!!! Hemma hos oss kommer hon inte så långt med sånt påhitt som tur är!!!

Nu ska jag läsa böcker om sömn och uppfotran utan gråt och så ska jag bli världens bästa mamma;)

önska mig lycka till:P






Kommentarer
Postat av: Anna

Min dotter kan också hålla på och härja när hon ska somna (mest genom bus och sparkar då) och det som hjälper allra bäst är bara att lugnt sitta bredvid, blunda, vara supertråkig och ge noll respons. Efter ett tag brukar hon tröttna och så sover hon. Är hon ledsen brukar jag stryka lite över håret och sjunga lite, så lugnar hon snabbt ned sig. Det som fungerar allra sämst är att bli arg, men man är ju inte mer än mänsklig, så visst händer det att man tröttnar. ;)



"Somna utan gråt" testade jag när hon var ett halvår eller så, men det var för omständigt, eftersom man då skulle skriva upp vilka tider hon sov och vaknade och det var ju tusen gånger per natt..

2012-04-14 @ 09:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0