Fy mig!

Fy så slarvig jag blivit med bloggandet... ajjabajja mig!!

Jag jobbar... min sista helg nu och på söndag gör jag min sista jobbdag!!!! Skööönt! Går in i vecka 34 på söndag så ni kan ju tro att det ska bli skönt att lulla runt hemma utan att behöva gå till jobbet... nåja... en vecka iaf;) Sen klättrar jag på väggarna!!!!

Igår var tindra på påskfest på dagis och eftersom vår otroligt envisa dotter har en egen vilja och aldrig vill som mamma vill var det bråk från start typ!!!! Hon började bråka när min kajalpenna skulle bli prickar på hennes kinder... ojojoj!!!! fick dit några i farten men dom skulle ungen absolut tvätta bort!!!! haha.... Sen på med huckle... trodde mamma ja!!!!! haha det slet hon av sig och gömde!!!! Hittade det bakom soffan!!

Vi snackar 2-åring.... fyy faaan... hur ska det bli i tonåren liksom?!?!!!!;) Som om inte det vore nog att bråka med mig på morgonen hade hon satt dagisfröken på plats oxå! Tindra SKULLE INTE sova middag! Dom hade försökt 30 minuter sen gav dom upp!! haha och hon gick nöjd och glad ut ur sovrummet för att sätta igång och leka... de flinet hon hade var obetalbart sa dom:) hahaha

Jaa ni.... det är ju nästan så man undrar VEMS humör hon har;) hihi men bara nästan!

Ang våra nattningar så blir vi gråhåriga hemma!!!!! men nu har vi gett med oss!! Att bråka med henne varje kväll är inge kul varken för henne eller oss bara för att VI vill ha egentid och vi vill att hon ska sova mellan 19-19.30.... så vi har låtit henne vart vaken längre... Vi tycker inte riktigt om det eftersom kvällarna är våra men vad gör man!?? Det är INTE värt att ge henne välling och nappen för att vi ska få ha lugna kvällar... då får hon hellre vara vaken så hon känner att HON bestämmer när HON ska sova...

Kan hon ju få tro iaf;)

Hon har lagt sig vid halv 9 någon kväll och igårkväll blev klockan efter 9:) Gick enkelt att natta och nu är det långledigt så det spelar inte så stor roll!!

Från nästa vecka kommer hon gå kortare dagar på dagis och börja senare och dagispersonalen sa att hon kanske inte behöver sova middag då... hon sover lite längre på morgonen och är lättare att natta på kvällen... vi får väl se!!


Efter jobbet idag ska vi till svärmor på påskmiddag... oxfilé blir det! Tycker inte om det men hon skulle göra fläskfilé oxå;)

Imorn efter jobbet ska vi till Hannahs familj i Dunker och på söndag efter jobbet ska vi till maria och jimmy och på måndag, min första lediga dag ska vi till min syssling i sthlm på påskfika... ni hör ju... lär ha fullt upp som mammaledig;) haha

Såg dock i lönesystemet att jag INTE blir någon rik mamma!!  Tur jag är rik på kärlek ist då:)

När jag var hemma med tindra var jag en riktig Latte-mamma.... var på stan var och varannan dag och fikade... nu lär jag vara en Landet-Mamma:) Bor ju i hus på landet;) Finns nog att göra!!

KRAM på er












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0