Måndag är helg hos oss:)

Daniel är ledig måndagar och jag försöker oxå lägga mitt schema så jag oxå är ledig då:) Denna veckan är vi alltså lediga idag bortsett från att jag har personalmöte mellan 14-16, suck!!

I helgen har vi inte gjort så mycket! Jag blev hemma från jobbet då jag fick migränanfall i lördagsnatt. I lördags gjordes inte många knop här... älgstek åt vi och tindra var med farmor ett par timmar:)

Igår mådde jag något bättre men inte bra! Pappa och lotta var här på fika och sa att dom skulle köpa ett kamingaller till oss i julklapp men att vi kunde få det redan nu.
Vi åkte till babyproffsen och köpte det då det nu kostade 1099kr ist för 1599kr

Min man är ju inte överlycklig.. han är som jag! Tindra lär sig att det är varmt! Hon har bränt sig en gång men det märkte vi inte förän ett par dagar efteråt. Så nu vet hon att det är AJAJAJ med kaminen och hon går fram till den och hyttar med fingret och säger AJAJ!! Sötfis!

Men hur som helst så tyckte både mormor och morfar och farmor att vi är elaka som låter barnen lära sig och riskerar att bränna sig så nu köptes ett galler... Och det blev helt okej! Inte jättevackert men väldigt säkert:)





Igårkväll var vi en sväng till svärmor och daniel klippte det sista hon inte nådde på äppelträdet och så fick vi mat oxå:) Kyckligöverlår och ris och hemgjord currysås!! MUMMA!!

Vi kom hem och tindra slocknade som en gris redan i bilen och jimmy och anna och nellie kom hit och kollade på film. Draktränaren... behöver jag säga att jag somnade?!?!! hahah

Nu idag funderar vi på att äta lax till lunch och sen klippa våra fruktträd.... det är inte gjort på MÅNGA år!! Synd att dom inte underhållt dom! Men nu ska vi försöka få dom fina igen:) Min man är duktig han:)

Just de, lilla toaletten läcker oxå! Fast det läcker vatten uppepå liksom i vattenbehållaren man spolar på så det är inge äckelvatten iaf:) Vi ska klura hur vi kan fixa det:)

Om drygt 2 veckor åker vi till Ullared och jag ska handla JULPYNT! Me like! Måste kolla hur mycket gardiner vi har och hur mycket vi behöver... tänker inte sätta upp julgardiner i alla rum men kök o vardagsrum och tindras och vårt rum iaf tror jag:) Tjusigt!

Min man och jag har delade meningar om julpynt så med hjälp av hans mamma har jag nu fått okeej att handla och pynta!! haha

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0