Vi får ofta höra...

Åh tänk om vi gjort så med vårt barn, tänk om vi vågat sätta emot mer redan från början... Visst är det kul att höra att folk tycker att man uppfostrar bra men ibland är det fanimej svårt att uppfostra!

Här hemma är det inge fjant och meserier!! Man hör på tindra när det är allvar och inte!! Och slår hon i någonstans eller ramlar och smågnäller lite så bryr inte jag mig! Jag säger "eh, ge dig nu...." Vill hon inte äta maten så tar vi bort den och det larvas inte med att leka flygplan och mata henne liksom!!

Nu till mitt problem! Vi har alltid haft enormt lätt att natta! lagt henne i sängen och hon har somnat!! Nu när vi har bytt till växasäng så tar det typ 2 timmar att natta henne för att hon springer upp ur sängen när vi stänger dörren och så står hon uppe vid grindern och fjantgråter och gnäller...suck!!

Efter 1 vecka har jag nu tröttnat på det så ikväll la jag henne och gav henne välling som vanligt och sa "mamma älskar dig, vi ses imorn" och stängde dörren och gick ner... hon kom ju efter... Jag ropade här nerifrån med bestämd röst flera gånger "gå och lägg dig, Tindra går och lägger sig med en gång" utan resultat!

Jag lät henne stå där och låta medan jag fixade disken men när jag hörde att det lät konstogt gick jag upp!! Bestämd i tonen och sa åt henne att gå oich lägga sig, mamma vill inte behöva bli arg varje kväll för att hon är en dum tjej och inte vill sova!!!

Då låg hon minsann still där läääänge och sen behövde daniel gå upp 1 gång sen sov hon!

Så tuffare tag är alltså vad denna dam behöver?!! Känns lite i mamma-hjärtat när man tänker på att hon ska behöva och ligga och gråta sig till sömns men det är ju inte så det är heller.... Hon gnäller ju för att se om vi kommer... det borde hon ha lärt sig efter 20 månader att vi INTE gör...

Vi har försökt läsa för henne, sitta med och natta, tända lampa..., jaaa allt men detta verkar fungera bäst!!

Har ni några andra förslag??

KRAM

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hm ja ni kanske inte ska säga till henne att hon är en dum tjej!!!

2011-11-29 @ 10:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0