lägger ner detta nu!

detta börjar bli löjligt!!

Det är enkelt att tycka och tänka om andras uppfostran!! Tänker inte fortsätta förklara vår uppfostran mer än att vi ABSOLUT inte säger att hon är dum när hon inte är det!!!

VI tycker däremot att hon är dum när hon bråkar och inte tänker sova! Men nu är problemet löst! Troligen för mycket sömn för sent på dagen för nu sover hon gott!!

Såhär gör vi och alla gör olika men vi vet absolut att tindra är medveten om när hon är olydig och dum och när hon gör rätt... vi säger typ alltid "kan du vara en snäll/duktig tjej och göra blablabla...." det ska vi nog oxå sluta med för hon kommer växa upp och tro att hon är DUKTIG och SNÄLL då!!

Haha man kan tycka och tänka, absolut men varför hoppa på och tycka vi är dumma för!?! Idioti!


Kommentarer
Postat av: Annika

Just därför jag inte lägger mig i er uppfostran. ;-) Jag sa bara hur det fungerar hos oss, och vad jag tror på.



Jag säger inte till mina barn att de är "duktiga". Jag tycker det är ett ord som används alldeles för mycket i fel sammanhang. Jag tror i stället på att barnen ska växa upp och känna sig viktiga och betydelsefulla, en del i sammanhanget och livet. Ordet "duktig" drar jag mig för att använda. Sedan finns det absolut tillfällen då man kan använda det, men jag tror inte på att man ska säga till ett barn att hon/han är duktig bara för att hon/han hämtar en sak.



Om du vill, Googla lite på ordet "duktig" så förstår du vad jag menar.



Återigen, jag lägger min inte i er uppfostran, men när du skriver så här så känner jag att jag bara vill ge min syn på saken.



Men vad bra att hon sover tidigare nu så att nattningen går bättre! :-) Hoppas det håller i sig! Jag tycker alltid det går perioder i det där med sömn. Tro mig, vi har haft mycket knussel med sömn. Framför allt med den stora. Just nu (pepar, peppar) så går allt jättbra. Hon sover som en stock hela natten utan några bekymmer.



Kram!



2011-12-01 @ 09:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0