Helg!

Denna helgen jobbar jag! Jag har inte jobbat helg på FLERA veckor då jag sist blev sjuk... eller jag fick migränanfall och stannade hemma sen var jag ledig helgen efter och nästa jobbhelg efter det tog jag VETO och åkte till ullared ju:) Förra helgen var jag ledig och nu jobbar jag alltså!

På mitt jobb är det varannan helg! Vi har önskeschema vilket är bra men för att få ihop det går vi varannan helg:) Nästa helg är jag ledig och helgen efter det har jag lagt VETO igen för då kommer underbara Emelie och Melwin hit:)

Igår hjälpte daniel ett par vänner att flytta, tindra var hos mormor och morfar och dom var på utflykt till kyrkogårdar här i stan och även i strängnäs... Sen hade dom ätit på Donken:) Tindra förstår inte hur och varför man ska äta hamburgare... ser väl konstig ut eller är för stor för hennes mun så jag sa att hon vill nog ha nuggets och jooo ni! Det hade hon fått och sen när hon fick syn på dippen och pommesen... hahaha!! Då skulle det dippas!!

Pappa och lotta trodde hon var ofta på såna ställen men hon har fått ätit det 1 gång tidigare:) Dom snappar upp fort och minns väl!! Doppa pommes och nuggets var det bästa:)

När jag slutade gick jag hem och fixade med tvätten! Tvätten hemma hos oss är PISS!!! Jag och tindra har såå mycket kläder och både hon och jag byter MINST en gång om dagen!! Daniel har ju arbetskläder så han gör inte av med lika mycket som vi!

Jag jobbar ju i mina privata kläder då jag inte kan ha mina arbetskläder längre... men nu har chefen beställt ett par gravid-byxor till mig, får se när dom kommer.....

Iaf! Tvätten hos oss kommer in i maskinen, in i tumlaren och ut ur tumlaren och upp uppepå den!! Sen händer inget mer förän det är sååå fullt där att inget mer får plats!!

Daniel HATAR tvätt!! Han gör det inte! Jo om han absolut måste men helst inte!! Jag får små ryck ibland och fixar o viker och lägger in... för vad fiiiint det blir i tvättstugan då ju!!

Igår var jag så duktig:)

Jag har börjat hänga tvätten för det är såå synd att tindras kläder blir sååå slitna av tumlaren, samtidigt som det är väldigt smidigt att ha!!

vid 17.00 igår var vi bjudna till fina Gudmor Hannahs familj  där det bjöds på UNDERBART god chili con carne med olika tillbehör!! Tindra åt såå mycket och sa "mmmm" på varje tugga! SÖTFIS!

Fika blev det och Hannah hade bakat goooda "chokladmuffins med choklad" i som hon sa:P hihi lät kul:) Hihi supergoda dom oxå ju!!

Sen blev det TP och tjejerna mot killarna och behöver jag säga mer?!?!!! Vi utklassade dom rejält:P

Vi var hemma till 23.00! Vi har sååå nära till dom! Genom skogen bara:) hihi! LYX! Nu syns vi väl inte förän till jul:(

När vi åkte dit kom vi på att vi inte setts sen vi hade bartömning efter bröllopet eller när dom hade kräftskiva två veckor efter bröllopet!:) Alltså 3 månader sen! Och på 3 månader växer Tindra hur mycket som helst ju!

Hon var lite blyg först för dom igår men det tog inte lång tid tills hon började leka pajas!! 

Hon testade på trappan och den ramlade hon ner för och så en plaststol välte med henne på då hon inte satt som folk!! Annars gick det kanon!!:)

Jag trodde jag höll på att bli förlamad eller något igår! Hade sååå sjuuuukt ont i nacken på båda sidorna så jag kunde inte vrida huvudet alls!! Och så fick jag TOKONT i höger stortå oxå så jag trodde det var något med kroppen som var galet! Jag tog två alvedon innan jag la mig och fick massage på foten av daniel och när jag vaknade imorse kändes allt mycket bättre! Skönt! Hann bli jätteorolig!

Jag har nedräkning! 6 dagar kvar tills man lagligt får börja PYNTA!! Älskar Julen och allt pynt! Det ska ine vara för mycket och inga såna gamla tomtar vill jag ha! Jag vill ha såna moderna! Typ sån man bara ser skägg och luvan på tycker jag är söta:)

Köpte en del i ullared och då köpte jag inte så många enbart prydnadssaker utan mest tomteljuslyktor och sånt:) Ni ska få se:)

Jag har en underbart fin tomteljuslykta som jag fick av Henriks gammelmormor en jul och jag bara ÄLSKAR den!!! Den är sååååååå otroligt fin!! Ni ska får se:)

Nehe jobb var det ja...

kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0