Hej fina ni<3

Tack för era grattis:) Och vad kul att ni följt mig sedan Tindra låg i magen:)

Jag mår som sagt väldigt mycket illa, nästan hela dagarna och såfort det är mat på gång eller så fort jag tänker på mat så mår jag illa.

Nu på morgonen åt jag risgrynsgröt på jobbet och fick nätt och jämt i mig det och sen blev jag hungrig vid 9.00 så jag tänkte jag köper en drickyoghurt och lite nötter.. pyttsan!! Nötterna går inte ner!!!!

Men jag är faktiskt rätt glad om man nu får säga så.... Jag mår illa så jag inte kan äta så mycket och det betyder ju att jag står still i vikt oxå! KANON!! Bebisen tar allt den behöver ändå och min underbara barnmorska sa att jag mer än gärna får GÅ NER i vikt under graviditeten:) Bara jag inte BANTAR!! Men att äta mindre och röra på sig är inte samma som att banta:)

Nu är jag i vecka 13 alltså och sen vi plussade i vecka 4+4 så har jag alltså stått still!! I samma vecka med tindra hade jag gått upp 7 kilo!!!! Men den graviditeten gick jag ju upp 26.1kg oxå!!! HUVALIGEN!!!

Jag väger lika mycket nu som när jag födde Tindra! Jag gick ju ner efteråt men har oxå gått upp det igen... ajjabajja!! Men... jag mår ändå bra av min vikt eller vad man ska säga... jag grubblar inte på det hela dagarna och lider inte psykiskt av det!! Visst det är jobbigt att vara stor men jag hittar ju kläder som jag tycker om och jag har min man som älskar mig över allt annat hur jag än ser ut och så vidare:)

Drömmen är ju självklart att gå ner efter denna graviditet och kanske inte TOKBANTA men hälsosamnt och hamna runt 80-90kg! 70 är max för viktväktarna vad jag får väga men när jag vägde 75 och kollar på dom bilderna så tyckte jag att jag är FÖR SMAL!!! Så 80-90 skulle nog bli bra:)


På måndag ska vi på inskrivning hos barnmorskan och jag har redan varit där på hälsosamtal en gång och så har jag sett busen i magen redan:)

Hjärtat slog så fint då så:) Nu längtar vi ju till ultrljudet:)

Nehe nu ska jag jobba vidare:)

KRAM PÅ ER!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0