Dagis!

Jaa här hemma säger vi dagis trots att det heter Förskola!! Men men ni får stå ut med det, har alltid hetat dagis för mig:P

Tindra och jag var på inskolning igår 9-14 och det gick verkligen skiiiitbra! Hon är sååå duktig vår lilla tjej! Hon lekte med dom andra barnen, åt lunchen helt själv med sked och fick i sig nästan allt!!!!!!! och när hon skulle sova ville personalen att jag skulle natta henne för att barnen brukar vara mammiga o pappiga och inte släppa in personalen men här är det tvärtom! Jag förstökte 5 minuter men eftersom att dom sover på madrasser på golvet så ville hon INTE! Hon kröp iväg hela tiden så jag sa att det är nog bättre om personalen försöker och vipps, hon sov!!! Dock tvärs över 3 madrasser men hon sov:P haha 1,5 timme sov hon:)
Personalen verkar väldigt förvånade över att hon är så enkel och godtar att dom tar hand om henne:)

Idag lämnade jag henne kl 9 och gick hem 9.20 och ska komma tillbaka 13.30 om ingen ringer:) Stolt mammis!!

Imorn ska pappa Daniel lämna och hämta för jag ska med jobbet till sundbyholmsslott på planeringsdag! Ser jag fram emot!

Apropå sundbyholm så är det nästa vecka, den 21 maj, 2 år sen jag och daniel träffades där:) MYSPYS! Nu har vi en jättefin dotter och ett hus och vi planerar bröllop:) Weeeei!

När jag kom hem så satte jag igång och dammsög och satte igång en maskin med sängkläder! Vi har såååå varmt i vårt sovrum nu när det är varmt uppe så vi är syngsura varje morgon, äckligt!!! Tur att vi har maskin hemma så vi kan bädda rent ofta!!

När jag går och hämtar prinsessan ska jag ta en sväng runt åkern här och när vi går hem ska vi ta en extrasväng runt och sen tror jag farmor kommer och hämtar oss för hemma vågar inte jag vara ute, och speciellt inte med Tindra!!

Vi har nämligen fått en inneboende! En GRÄVLING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Under altanen på framsidan har han flyttat in.... och eftersom att det är trägolv där med glipor mellan så inbillar jag mig att tindra kan få ner fingret och han kan bita henne....? Hönsmamma?!! Jaa hellre det är att hon har några fingrar mindre!

Jag har ringt kommunjägaren och dom ska komma med en fälla någon dag! Hoppas SNAAART!

Nehe nu är det dags att uppdatera lite på bröllopshemsidan:)

Kram på er finaste!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0