Elden har tagit sig:)

God morgon!

Här sitter jag nyduschad o påklädd i soffan och bloggar och kollar lite på teve. Jag har fått fyr i kaminen och så har jag ringt o bjudit hit pappa och lotta på resterande fika från igår och dom kommer nog snart:) Tindra sover och jag har även tänt massssssaaaaa ljus överallt, Lotta är vääääldigt frusen av sig och jag sa aldrig att det just då jag ringde dom var 18 grader här inne;) haha... Nu är det 18,5 grader;) haha jag trivs när det är såhär kallt:) Men inte min sambo och alla andra:) haha... Men nu eldas det iaf!

Annars idag så känner jag mig piggare än igårkväll! Jag tog ett par alvedon när jag kom hem från jobbet igår och kände mig snabbt bättre! Men jag är otroooligt kvällstrött sen vi flyttat hit! Förstår inte! Varje kväll hittills har jag lagt mig innan Daniel och somnar med han duschat på typ 3 minuter! haha...

Tindra hade fått blodpudding igår men inte ätit med sån förtjusning:) Hon ska få det idag oxå till lunch men då få pilla i sig det själv.... Pappa Daniel tycker hon kladdar o kastar mat för mycket på golvet så han matar henne helst:) Tur att mamma är hemma mest här;) haha... så hon får pilla o greja själv!

ojojoj 18,7 grader nu:p

Inatt när det vart -9 ute så har jag faktiskt ökat upp Värmepumpen till 21 grader ist för 20 som den stått på hela tiden! Vi eldar dagligen och hela tiden vi är hemma och stänger av luftvärmepumpen när vi har fått upp värmen bra här hemma.. sällan vi ligger under 20-21 grader mitt på dagen!
När daniel jobbar så tänder han en brasa innan han åker till jobbet vid 06.00 och så brukar de glöda när jag kommer upp mellan 7-8:)

Vi fick typ 2 kubik ved när vi flyttade hit, de lämnade kvar det och det mina vänner, är snaaaart sluuuut! Vi skulle vilja köpa mer och behöva det eftersom vi använder kaminen som den största värmekällan men problemet är ju att veden måste torka innan man kan elda med den så även om vi köper nu är den ju inte torr och eldningsklar:( Men vi håller på och undersöker saken:) hihi

Vet ni någon som har ved som är eldningsklar?:)

Denna vecka är väldigt lite jobb! Jag jobbar inget förän på lördag:) Idag kommer ju mormor o morfar hit o fikar o gör oss sällskap och imorn kommer farmor hit mellan jobbet och ett möte tror jag de var! Farmor jobbar 6 km från oss och hon har närmre hit än hem till sig:) hihi perfekt ju!
Jag vet inte hur långt mormor och morfar har hit men det går fort att åka, motorvägen rakt på och så lite landsväg... tippar på mindre än 2 mil iaf:) 25minuters bilväg ca!

På Torsdga får jag och tindra underhålla oss själva igen och på fredag ska vi in till stan för då får min mamma sin pension så hon ville luncha och småstrosa lite:) Vi ska hitta present till Elsa och Tindra som snart fyller:)

Nehe nu ska jag smörja ansiktet, torr som fnöske!!

Har jag föresten berättat att det INTE blir Gotland? Vi hade ju hurt stuga där för 6500kr och så var vi 6 personer och 1 barn.. Och båten tur och retur med 2 bilar skulle kosta 6400kr!!!!! Icke icke! Det betalar vi INTE!

Vi avbokade det och bokade ist in på hotellnätter i Göteborg och två nätter i Ullareeeed:) hihi där går det minsann bra att sätta sprätt på pengar men att betala dyrt för färja är en annan sak;) haha

Kram på er<3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0