Borås tur och retur!

God kväll! Tindra har precis fått en flaska välling och ligger i resesängen i melwins rum och ska sova hade jag tänkt, melwin är nattad i emelie och niklas rum:)

Vi kom hit till borås i torsdags ca 17.30 och det gick fint att köra. 30 minuters bilkö i mariestad och ett stop pga hysterisk dotter i baksätet annars körde vi på!

När vi kom fram gjorde vi inte så mycket... hade typ kväll  och bara boa in oss:) La oss fööör sent och upp relativt tidigt då min dotra är vår väckarklocka:) hihi

Igår åkte vi till Gekås, Ullareeeeed för shopping och barnen var sååå duktiga! Dom satt i kundvagnen hela tiden och vi åt mat och dom fick köttbullar, potatis och gräddsås, mumma!! Vi var på gekås i fyra timmar och mot slutet började stackars tindra bli trött och rastlös så hon lärde sig att klättra ur kundvagnen så där fick man passa henne.... haha busunge!!!

Jag handlade en heeel del! 2860 kr blev det! Jag köpte rengöring, mygglampa, häcksax, grensåg, sekatör, doppresent, nytt skötunderlägg, våtservetter, hakklapp + 1 med ärmar, hårspray, hårgele, t-shirt till pappa, 1 tunika till mig, schampo, balsam, duschgele, ny snutte till tindra då den med barbapappa börjar bli liiite sliten, duplo till tjejen, myggljus, insektrackert med batteri, koppelkrok till dogge att sätta i trädgården, diskmedel, disktrasor.. jaa det var nog allt faktiskt! något med kanske det var.. hmm! aja!

Igårkväll åkte vi till emelies sväföräldrar och grillade och sen hem o natta ungar och sen la vi oss relativt tidigt, skönt!

Imorse var min dotter en riktig HÄXA!! Hon vaknade 6.40 och gallskrek.... vällingen passade inte o inte säängen heller så jag fick gå upp med henne.. Hmm.... Hon var på ALLT! slet ner saker, slog på teven, drog i sladdar och så.... Jag sa till henne heeela tiden och hon lyssnar absolut aldrig! Och ni som känner mig vet att det INTE tramsas med henne! Det är hårt från start men det funkar inte! Rackarunge! Hur som helst så blev jag arg och satte ner henne i sängen och där fick hon bli snäll! Hon satt väl 2 minuter och sen tog jag upp henne och fick en kram sen var hon lite gladare och snällare så vi busade lite i soffan och vi 8.00 blev hon trött igen så jag la henne i sängen och tog ut mitt täcke därifrån och la mig på soffan sen sov vi till 10.00 då emelie o melwin kom upp:)

11.30 kom vi till knalleland, shoooopppppiiiinnnngggg!! haha.. Tindra har fått sååå mycket saker idag så ni anar inte! Vi har aldrig köpt kläder till henne för flera hundra vid ett tillfälle och köper mest på rea och tradera men idag kändes det riktigt kul att handla till henne och en del var rea de oxå:)

Hon fick 3 rumber/pyjamaser, 4 t-shirt, 1 par shorts, 1 par crocs, 1 par sandaler, 3 glas med sugrör och en tunika! Bortskämd, eh... jaaaaee!!

Ah hur som helst så fick jag barnbidraget igår och då är det inte mer än rätt att det ibland går endart till henne:) Sååå fina saker har hon fått... jag har fotat med mobilen så bilder kommer.

Imorn åker vi hem runt lunch:)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0