Jobbkväll!

God kväll! Jag har jobbat ikväll och tidigare idag har vi vart på kalas hos min kusins dotter Freja som fyllde 3 år på julafton. Dom firar henne 23/1 för hon har namnsdag då och får ha kalas på en egen dag ist för julafton:)

Inatt har vi vart barnlösa hemma... igårkväll var vi på revy och efter de åkte vi allihopa till min pappa o några drack lite... Tindra sov hos mormor o morfar inatt och det gick lika bra som vanligt:)

Mycket dåligt bloggande har det vart men jag har ingen dator hemma längre.. den är helt paj! Ska försöka fixa den eller en ny kanske:) haha

Lite inredning nu då:)

Jag har hittat såååå fint nalle-tyg på Village till tindras nya rum och det fanns även likadana krukor som skulle passa fint:) Men jag skulle behöva komma in i huset och mäta alla fönster men jag har inte fått något svar på de mess jag skickat till säljarna..... hmm aja!!!

I övriga huset då? jaa ni! Det fattas litster i stort sett varje rum eller så är listerna skarvade på 5 ställen typ... och köket är rätt nyrenoverat... eller ja... delar av det! Så.... Vi ska måla om kökstaket och sätta upp nya fina lister, måla om vårt sovrum och Tindras.

I vårt rum vill jag ha Silvergråa väggar med något mörkare gråa lister och en vit heltäckningsmatta:) hihi! och i Tindras rum vill jag ha baby-rosa väggar med Pink-flower-rosa på listerna:)

Vi ska ta 1 veckas semester båda två när vi får huset och så ska vi fixa allt som BEHÖVER fixas snarast! Det är bla att riva förrådet i garaget som är helt ruttet och så måla o fixa våra rum:) Resten är klart!

Vi behöver olja/måla fönster i sommar och fixa taket.. någon plast har gått sönder där.


Vi har 14 fönster och det behövs en och annan lampa och ett par gardiner;) Köket har vi altandörr i och även i vardagsummet så där blir det nog öljett-kappa på sommaren när man springer in och ut hela tiden!

Barngrindar behövs och likaså trädgårdsredskap:)

Vi läääängtar sååååå sjukt mycket tills vi får nycklarna!!

Tindra säger mamma och pappa nu och vet nog vem som är vem känns det som! När hon är sur på mig eller när hon tycker att jag är dum säger hon Pappa och när han är dum enligt henne säger hon Mamma.... sötunge!!!!

Idag på kalaset var det en pojke i tindras ålder som satt och åt ett smörgåsrån och då tog Tindra sig fram till honom och bröt av hans rån och stoppade det i sin egen mun!!!! hahahahaha hon som inte tyckt om de förut.. men nu jävlar!

24 Februari blir Melwin 1 år redan och 2 April är det Tindras tur! Vart har detta år tagit vägen?!?

Vi har sökt dagisplats till henne och det var ju med blandade känslor man tröck på "bekräfta".... men det kommer bli toppen! Hon lär älska Dagis för hon ÄLSKAR andra barn! Hon blir helt till sig när hon ser barn:) Räcker med en vagn på stan så kollar hon länge och väl om det är någon hon kanske kan leka med:) TÖTUNGE!!!

Nehe nu ska jag kolla på solsidan!





Kommentarer
Postat av: Carro

uj uj uj vad mycket jobb!



Men det är skoj med nytt hus ! :)

2011-01-24 @ 13:58:16
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0