Hej på er!

Som jag skrev igår har vi köpt hus. 2 mil Utanför Eskilstuna i Ärla där jag jobbar. Jag kommer ha 800 meter till mitt jobb och lika långt kommer det vara till Tindras dagis:)

Vi skulle inte köpa hus nu och vi hade heller inte planerat att bo i Ärla men vad gör man inte när drömhuset dyker upp och vi var dom ända intresserade:)

Jag satt o kikade runt på Hemnet.se förra måndagen och hittade detta hus som var sååååå himla fiiiint och Daniel tyckte oxå om det så vi ringde och bokade en privat visning i Tisdags förra veckan och vi båda blev helt sålda på huset! Vi skulle bara ha det!!

Det känns lite trist att skjuta upp bröllopet men o andra sidan ville vi ju egentligen ha hus innan vi gifte oss så det blir perfekt ändå!!

Nu lite om huset då.. det är byggt 1973, trähus på 1 1/2 plan med 7 rum och kök men det används som 6 rum och kök för att köket är utslaget mot ett sovrum så det är gigantiskt:)

Det är en hörntomt så vi har en granne och det är ett äldre par. Bakom huset har vi en allmänning och lekplats som vi har utgång till från vår tomt:) Två altaner så vi har sol hela dagen:)

Vedkamin -05, ny diskmaskin från -10, ny torktumlare och tvättmaskin från -09.

Nyrenoverat kök från 2005 och likaså badrummet på nedre plan.

Badrummet uppepå är ur funktion. När dom som vi köpt av köpte huset och gjorde en besiktning sa dom att det skulle behövas rustas för att det är gammalt, från -73 och det har dom inte gjort, ist har dom stängt av vattnet och så där så det inte ska kunna bli någon vattenläcka:)

Bastu finns oxå men våra planer är att riva hela badrummet uppepå och slå ut bastu och klädkammaren och göra ett gigantiskt relax-badrum om något år:)
Det finns ett badrum med toa och badkar nerepå och likaså en gästtoa nere på:) Och toaletten uppe funkar men alltså inge handfat att tvätta händerna i = inge frächt!

Träpanelen, fönster och tak har vart med från start så det är ju kanske dags att fixa om några år igen men sånt får man ju räkna med:)

Garaget var i behov av ny panel men det ska nog rivas o byggas nytt:)

Jag skulle scanna in lite bilder till er men pappa har kopplat ur sin scanner så håll till godo.

Imorn ska huset besiktas och jag tänkte ta med mig kameran och fota lite:)

Huset är rött med svart tak och likaså garaget. Tomten är 1040kmv så det är lagom:)

Nehe nu lite fika:)

Jag är 22 år och husägare:) Vårt livs största affär är gjord!

SPÄNNANDE!!

lite dålig bild men det var den enda jag hittade på nätet nu när huset är sålt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0