Måndag igen!

Ny vecka och vår långhelg är slut lite tidigare än vanligt då jag ikväll jobbar! Ovanligt men så är det!

I Torsdags kom emelie och melwin hit från Borås och idag åkte dom hem! I torsdags kom även min syster med sina 2 barn så det blev full rulle.

I fredags åkte vi till ikea i västerås och gick där länge och väl! Dom har slagit ihop ikea med ett stort köpcentrum:)
Jag handlade 2 mössor till tindra! Svarta som hon kan ha till både sin rutiga overall och sin röda skaljacka:) Och hostmedicin till henne och så köpte jag massa värmeljus och så en expedithylla inne på ikea:)

På kvällen gjorde vi hemmagjord pizza och myste till Idol! Såå glad att Robin är i final! Han måste vinna!!

På lördagen gjorde vi oss iordning och åkte till arboga och dollar store där vi hittade lite saker:) Vidare hem igen till Tuna Park för lunch och sen hem och fixade inför Taco-kvällen:) Hade bjudit mina föräldrar och Jimmy och anna + nellie:) MYS!!

Senare efter maten kom även grannarna över på lite grogg och en massa skitsnack!! Like it!!

på kvällen började Melwin kräkas:( och så fick jag även ett mess att syrrans döttrar oxå gjort det i lördags... Våra baciller borde väl inte sitta i efter 1 vecka?! Min mamma, Pappa, lotta, daniel och annelie har ju liksom inte blivit sjuka?! Hmm

Iaf så! I söndags blev det en slapp och skön dag! Vi åkte till Tuna park vid 15.00 och handlade hårfärg till mig och vantar till donnan och så fikade vi!

Emelie började må dåligt och kräktes öven hon! Dock så mådde hon bättre idag när dom skulle åka hem men det är aldrig kul ändå!! SUCK!

När vi släppt av dom på tåget åkte vi till Lotta och fikade och sen hem och lämnade av daniel och tindra och så vidare till jobbet!! Jag veeeet! Jag har bara 7 minuters gångväg till jobbet men jag tycker det är otäckt att gå i mörkret så när bilen ändå är hemma tar jag den:) Eller så ber jag daniel hämta mig när jag ska hem! Usch!

Grannen kom och berättade att han blivit av med sina vinterdäck i uteförrådet... hmm dags för larm kanske?!! Jag vill ha larm men vi har inte hittat något som passar!

Vi bor 2 mil från stan vilket tar ca 20 minuter att åka och på den tiden hinner tjuvarna ta det dom vill ju? eller?! Och så vill jag ha larm så jag kan larma ALLA fönster och dörrar och ha det larmat på natten liksom och då snackar vi PENGAR!! Har ni larm?

Tindra är krasslig igen!! Hon hostar så hon nästan kräks och är jätte snorig och äter knappt! Peppar peppar för att hon blir bättre!!

De senaste dagarna när vi vart iväg lite och så så har jag lyssnat på hur föräldrar tilltalar och pratar med sina barn och jag har hört att föräldrar BÅDE berömmer sina barn OCH kallar dom DUMMA när dom är DUMMA!!

Att berömma barnen har jag läst om att det är bra?! Tindra blir ju skitmallig när man säger att hon är duktig  och att något hon gjort är bra ju! Klart dom förstår det!

Alla gör olika, absolut! Och vi tycker om att ge henne beröm och hon blir glad då. Men vi säger oxå till när hon gör fel och VAD hon gör fel!!

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0