Sovmorgon!

Inatt har Tindra vaknat mer än vanligt, hon sover alltid hela nätterna nu.. men ibland blir det såhär... kl 2.30 fick hon välling och likaså kl 8.00 och vi hoppades att hon skulle somna om på morgonen som hon alltid gör men icke. Hon och Daniel gick ner och spelade tv-spel och jag fick sova vidare till kl 10.00:) Like it!

Idag jobbar jag kväll och börjar 16 vilket är skönt..... Vet inte vad vi ska hitta på innan dess... Våra bästa år nu och sen lite hem till gården och efter det lunch!

Vi är så trötta på bröllopsmat nu och vi har fryst in 5 Gratänger... Vi gjorde 10 och 4 gick åt på bröllopet:) Haha.... Vi frös även in kassler och bröd som vi tänkte ha till Bartömningen om 1.5vecka:) + att vi tänkte bjuda på grillat!

Detta med Viktväktarna..... Jag vill såå gärna ner i vikt.. eller jaaa... jag har man och barn som älskar mig oavsett men för min skulle.... aja hur som helst så åt jag chips igår... ajjaj!!

Idag är jag igång igen och nu INGE FUSK!! Vi vill ha fler barn och just nu väger jag 11 kg mer än när jag blev gravid med Tindra = INTE OKEJ gravidvikt:/


Vad ska vi hitta på nu då när bröllopet är över och därmed all planering? hihi Joo vi ska rusta lite! Data-rummet uppe som blir nästa bebisrum ska bli vitt... Det är även där jag gör naglar på kunderna... nu är det fula gula tapeter med en halvtrasig bord mitt på väggen....

Till hösten/vintern vill jag även rusta vardagsrummet... vi har 2 "så länge-soffor" som vi köpte billigt på blocket innan vi flyttade in här.... Vardagsrumsbordet är från 2008 och jag gillar det, jag köpte det när jag fick jobb i hemvården.. men när vi gör om här passar det inte in:)

Det ska bli andra väggar först! Nu har vi sån ful sjukhus-väv på väggarna som dom målat vit! SKITFULT!!!!!
Det lär ta ett tag och kosta lite för vi måste sätta reparationstapet först och sen den vi vill ha sen:)

Det blir en stoooooor fiiiin U-soffa oxå:) Och ett runt sotat glasbord vill jag ha:)

ÄNTLIGEN är hösten på väg med storm steg! JAG ÄLSKAR HÖSTEN! Stickade tröjor, fina färger ute och MASSA ljus:) För att inte tala om att elda i vår kamin:)<3

På lördag är det kräftskiva och kalas för 3 st i dunker hos Fina Hannah och hennes familj med heela släkten:)

Vi brukar fira flera ihop för dom fyller så tätt och nu fyller även en morfar 75år... myspyskalas!!

Jag och Min MAN!!! Ska åka utan Tindra! Vi ska njuta av kalas och kräftis utan får fina dotter och det mina vänner, det ska bli SKÖNT!

Hon tycker det är sååå tråkigt att sitta still och äta sååå länge det ändå blir på en kräftskiva och det var länge sen vi var ensamma (förutom på bröllopet, men då hade vi ju fullt upp oxå...)

Kram på er och ha en fin dag<3










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0