Lördagskväll:)

Myspys har jag här hemma för mig själv. Daniel är hos sin bror och Tindra sover sött i sin säng, hon somnade till en cd med nattvisor:) SÖTIS!

Jag hämtade ut Libero-boxen igår på Lindex, 6-månaders boxen! Den innehöll cd-skiva med nattvisor, strumpor till snuttan, blöjor, våtisar, olja och lotion och ett paket bindor till mamma:) + 1 kupong på Lindex.

Jag satte mig med Tindra i hennes rum och lyssnade på cd-skivan och sjöng för henne opch de tyckte hon om:) Sen kom farmor och faster som hade "tindra-feber" och fikade nu på kvällen och sen när Tindra var så trött att hon skulle sova så fick hon somna till cd-skivan:)

Annars idag har vi haft det lugnt och skönt! Min syster och hennes familj och magen var här på besök. De bor ju Borlänge och vi ses inte allt för ofta men jag är JÄTTEGLAD att vi fått upp kontakten! Vi har ju inte haft kontakt under vår barndom. Ny de senaste 2 åren faktiskt:) Hon har ju elsa på 1 år och 5 månader och i mars ska hon få en söt liten bebis till:) GULLIGT!
De tog med deras bilstol hem igen och som "tack-för-lånet" köpte jag ett Bolasmycke till henne:) Och ett puzzel till Elsa:)

Imorse gick jag upp och tränade till träningsdvd:n som jag lånat av Anna. Med blossom:) Jag blev svettig vill jag lova! Ska köra imorn igen:)

Ang Tindras mat.... jag har idag köpt Risgröt med mango och banan + 1 tetra välling som sagt och hoppas det går bättre än den milda havregröten som hon INTE tycker om! Men jag gjorde egen ärtpuré här om dagen och det var heeeelt okeej:)

Och ang om jag jobbar eller inte så tackar jag för er som "försvarar" mig.... Alla kanske inte älskar sitt jobb som jag gör och jag vill faktiskt ha det bästa av alla världar:) Jag älskar mitt jobb, min dotter, min sambo och min/vår familj!!!!

Att jobba 3 gånger i veckan á 5 timmar är PERFEKT för oss:) Jag känner mig som en mycket bättre/roligare mamma av det och DET älskar ju min dotter!

Hon är ju fortfarande prio 1! Det är ju hennes behov som går först! Jag vet inte om vissa oxå stör sig på att jag faktiskt inte "försakat" något ur mitt liv trots att jag har fått barn!

Jag köper mitt dyra smink och jag lever som innan fast jag nu oxå tar med min Dotter på de jag gör! Fikar 3 gånger i veckan på stan gör jag oxå fortfarande för det är det JAG tycker är kul! Att träna när Tindra är hos någon som vaktar henne är perfekt! Alla vill ha Tindra och varför inte låta dem ha henne någon timme för att träna/jobba?!

Jag tycker inte livet har blivit annorlunda med Tindra, tvärtom! Trots hennes 5 månader så känns det som man haft henne heeeeeeeela livet.

Jag älskar mammalivet men jag älskar även mitt jobb!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Christa

Go girl, go!

Kram Christa

2010-09-12 @ 11:28:11
Postat av: Linda- Felicia o Samuels mamma!

klart du ska jobba fast du har fått tindra inget fel med det :) det är bara bra och komma i väg och göra annat som man tycker om och få andas lite för då fungerar man bättre som mamma sen, man kan inte vara med dom 24/7, så jag tycker inte det är fel att du jobbar det är klart du prioterar henne i första hand ändå :)

2010-09-16 @ 12:02:59
URL: http://liinda016.blogg.se/
Postat av: Henrysophie

Very nice site. Well laid out.

2011-01-02 @ 02:24:34
URL: http://henrysophie.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0