Rolig lista!


Graviditeten

Vilka var dina favoritkläder?
Mammamjukisar och Gina-linnen i strl xxl
Vad var din/dina favoriträtter? Samma som innan graviditeten. 
Vad var din/dina favoritdryck? Apelsinjuice
Vad tyckte du inte om? Varma grönsaker... urk!
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej.
Vad var du mest sugen på? Fräscha saker som citron, apelsiner, kolsyrat vatten.
Hade du halsbränna? Nej.
Hade du foglossning? vecka 18-20 och vecka 39-41
Hade du sammandragningar? Ja, dagligen från vecka 28.
Mådde du illa? Nej.
Vilken sovställning var bäst? Mage och sidan med kudde under magen.
När var din BF-dag? 22 Mars 2010.
Gick du över tiden? Jaaaa 11 lååånga dagar!
Hur mycket gick du upp i vikt? 25 kg.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej...
Hur var ditt psyke? Ingen skillnad från när jag inte var gravid.
Gnällde/klagade du? Inte mer än vanligt ;)
Vad trodde du det var för kön? Pojke var jag helt säker på tills 24 Februari då Emelie fick en pojke och hon hade vart säker å en flicka.. då trodde jag stenhårt på att jag väntade en flicka!!
Visste du vad det var för kön? Nej
Hur låg ditt SF-mått? Strax under kurvan men jag följde min egen.
Var du rädd för något? Faktiskt inte. Självklart är man orolig att något.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Som den gjorde fast mindre pin-värkar;)
Hur ser du på graviditeten idag? Jag mådde jättebra trots trafikolycka, hotande förtidsbörd och hotande havandeskapsförgiftning..



Förlossningen;


När började din förlossning? Igång satt 1 April kl 13.00
Hur började den? Fick gel på livmodertappen... 
När åkte du/ni in till förlossningen? Var på plats innan.
Varför? Kontroll av moderkakan.
Vem/vilka åkte du in med? Ensam.
Fick du/ni åka hem igen? Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Mälarsjukhuset i Eskilstuna
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 2-3cm.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Vi väntade på att värkarna skulle starta vilket de gjorde ca 19.00 på kvällen och blev värre o värre och var tvungna att stannas av för natten för inget hände. 
Vilken/vilka var med under förlossningen? Daniel och barnmorskan Britt och undersköterska Eva-liisa.
Tog du nåt smärtstillande? Morfin och Lustgas.
Grät du? Ja, när jag hade pinvärkar.
Vad tyckte du var jobbigast? Pinvärkarna.
Var du rädd för något? Kejsarsnitt.
Hur lång tid tog det? 22,5 timmar från start med 7,5 från att det startade av sig själv på natten.
Hur ser du på förlossningen idag? Helt fantastiskt. Gör absolut om det snart igen!



Barnet;

Vad blev det för kön? En underbar flicka.
Hur mycket vägde barnet? 3215 gram
Hur lång var barnet? 50 cm
Vad var huvudomfången? 37 cm
Hur mådde barnet? Bra. Hon hade navelsträngen två varv runt halsen och gnydde lite när hon kom ut. Hon tittade på oss med sina stoooora fina ögon:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0