Härligt men även varmt idag!

Gaaaah jag trodde det skulle vara svalare idag så man hann andas lite mellan all värme men icke. Jag kollade ut imorse och tyckte det såg risigt ut så Tindra fick en boddy och sparkbyxor men när vi väl kom ut sen höll både hon och jag på att avlida ju! GAAAAH vad varmt det var! Haha när vi kom till pappa kräktes hon så hon slapp de varma kläderna:)

Vi har vart med Maria idag oxå, ovanligt va?! Hihi min maria är den bästa maria:) Men inte "TantMaria" utan "snälla-lek-mia"... tihi!

Var på tuna park en sväng o lunchade och vi åt baconlindad kycklingfilé med tzatziki, bulgur och rödvinssås:) GOTT!

Jag passade på att köpa min fina hårclips till Tindras dop och ett uuuuuursöööööött hårband till hennes dop till henne själv och lite dekorationsstenar till borden och ett kartongark som vi ska fixa till snyggt:) Ni får se nästa lördag, då gäller det:)

Jag och Maria åkte hem och tittade på Våra bästa år som jag spelat in idag och så åt vi jordgubbar med grädde som vi köpt med oss hem:) MUMS!

När Daniel kommit hem hade vi bestämt att inte åka till annelie ikväll men vi ångrade oss.. det är sååå jäääävla varmt här i lägenheten och trots att vi vädrat på eftermiddagen var det 30 grader INNE! Gaaah!

Vi åkte alltså till annelie ikväll igen och badade och tindra älskade det även idag:)

Nu sover min prins och min prinsessa så sött i sovrummet och jag loggar o kikar runt lite och så vädrar jag oxå:) Måste stänga innan snuten kommer;) haha

Ang GI, hur mycket jag äter. Jag äter tills jag är mätt.. har faktiskt, tro det eller ej lärt mig att äta LAGOM! Jag trodde ALDRIG den dagen skulle komma! Gaaah jag är såå tacksam o glad! Men som jag skrev för någon dag sen så har min magsäck blivit mindre sen jag väntade Tindra och jag ÄLSKAR det:)

Jag äter 2-3ägg och ett 1/2 paket bacon till frukost eller turkisk yoghurt med en skvätt grädde och frysta hallon i eller rågbröd med hela korn, hemmagjord latte och nyttigt pålägg såklart:)

Tänkte även jag skulle testa Dinkelgröt, fanns recept i tidningen jag köpte häromdagen:) Ska delge er senare:)

Jag äter ingen mellanmål på förmiddagen för jag går upp ganska sent och frukost o lunch bli tätt inpå men på eftermiddagen dricker jag en proteinshake och ibland på kvällen som gottis äter jag några nötter, lite mörk choklad eller jordgubbar med grädde:) GOTTIT!

Jag har träningsvärk från igår men måste säga att jag är väääldigt stolt över mig själv! Jag hängde med bra på passet trots min dåliga kondition:)
Vi ska träna igen på Lördas:) SKOJ!

Jag har börjat med Tindras album nu ikväll. Bilder på mig och Daniel när vi träffades, plusset, magen i olika veckor, förlossningens olika händelser och såklaaaart min prinsessa:) Jag skriver allt som "Mamma och pappa träffades" och "När vi väntade på dig så...." och så vidare.. Så skoj! Annelie har gjort sånt till hennes tre barn och jag önskar att min mamma oxå gjorde det till mig men inte då.. Jag är femte och sista barnet, kanske annorlunda då.. Vad vet jag!

Här är en bild som jag längtar såå mycket efter att se ut som... SNART SÅ!

Hösten 07!




Våren 08



Juni 08, strax innan studenten


Kommentarer
Postat av: pappa o lotta

DET FIXAR DU

2010-07-01 @ 09:23:48
Postat av: Carro

Jag tänkte köpa lite GI viktkoll program över nätet så jag ser hur mkt av allt jag ska äta

2010-07-01 @ 09:58:48
URL: http://carro1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0