Gi-pannkakor eller LCHF-pannkakor

Detta är till 2 portioner:)


4 ägg
1 dl vatten
1 dl mjölk
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
50 gram smält smör
salta efter smak

 

Blanda allt i en skål, låt det stå å dra en stund.

Smeten blir ganska tjock och kletig men försök ändå få ut den så tunt som möjligt (man får in tekniken efter ett par försök).

Stek med mycket smör!

Medan pannkakorna steks är dom ganska tjocka (ca ½-1 cm), dom blir dock tunnare när den har kallnat ett par grader på tallriken.

Ät som de är eller servera med grädde och hallon


Kommentarer
Postat av: Carro

Ska nog prova dessa i helgen!Tack för tipset!

2010-06-30 @ 10:19:40
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Carro

Försökte kommentera nedan inlägg men det gick inte så jag gör det här istället.



Ang gi, jag har också börjat på det efter att ha använt vv alltid annars. Inte fel att prova ngt nytt. Jag är skitnervös att det inte ska fungera.

Ska väga mig på måndag och se vad som hänt. Din missade viktnedgång kan definitivt bero på värmen + mens kanske?



Sen har jag en fråga också, hur vet du att du inte äter för mycket? med vv är det ju busenkelt i o m att man räknar poäng. Här vet man liksom inte , det är läskigt !

2010-06-30 @ 10:51:32
URL: http://carro1983.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0