God kväll på er!

Här sitter vi i vår nya bio-soffa i nya lägenheten med Maria o Jimmy o killarna kollar på Family Guy-maraton, Maria har Tindratjejen i knä o jag har min dator i knä;) haha

Jag o Annelie hämtade nyckeln till nya lyan igår 13.30 sen körde vi på som tokar till 23.00 o vi blev klara i köket, badrum o nästan i vardagsrummet så vi sov där.

Idag har vi hunnit ännu mer, alla kläder är på plats nu o sängen är i sovrummet trots att de kommer på månadag o tapetserar o Tindra ska vi försöka lägga i hennes rum inatt:)

När vi kom in i lägenheten igår såg vi hur mycket fel som helst! Det är flottfläckar i vardagsrum o kök så jag ska krävva nya tapeter även där, det är förstört parkettgolv i vardagsrummet, 2 hål o färg på tindras golv, fuktskadat under vasken, knastrara i kontakten när man sätter i en kontakt där, vidrigt slitna bänkskivor, mögel på balkongen efter en matta, äcklig skärbräda i köket, misstänkt fuktskada i badrummet mm....

Jag ringde hyresvärden med EN GÅNG när jag fått nycklarna o krävde en ombesiktning så hon kommer på Tisdag! Jag var INTE glad!! Hur i helvete gick lägenheten genom sist? Hur faaaan kan dom ha bott här i detta?! När jag är klar med mina krav har vi stans finaste Lya;)

Tindra har vart snäll men inte fått smakis på två dagar nu med tanke på allt som vart men imorn igen så:)

Vi har ätit god kyckling med fetasallad ikväll o snart ska vi dippa grönsaker;) GOOOTT!

Imorn blir de malmamarknaden;) Tycker om!

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0