Tidig lördagsmorgon hemma hos oss!

God morgon!
Tindra vaknade tidigt imorse, redan kl 04.00 ville hon ha mat så det fick hon och så somnade vi om och hon vaknade kl 8.00 och fick mat igen och sen gick jag upp med henne så nu ligger hon i sitt babygym och har lekt en del men nu verkar hon trött igen;) sötis!

Hon fick vara uppe till 20.30 igår för vi hade besök av Maria och Jimmy och så kom Tindras farmor o faster förbi en sväng för att fika och snacka lite och hämta Tindras lammfäll som tindra hade gjort ner igår.

Jag var med min Kusin på stan igår och fikade och så hade Tindra bajsat så jag skulle byta! För det första HATAR jag när caféer inte har skötbort, hur svårt är det liksom att sätta upp ett på väggen?!?!?!? 
Aja hur som helst så när jag gick in på toa och skulle börja byta lite smidigt i vagnen så ser jag att det är bajs på heeeeela Tindras rygg, hennes kläder och hennes fäll! Första gången blöjan läckt! Det var inte jättelätt liksom men det gick ändå:) Så Hennes farmor kom och hämtade fällen för special-schampoot man använder är hos henne.

Min kusin Veronica som jag fikade med igår väntar en flicka om 4 veckor och den lilla busen har inte vänt sig ännu så stackarn har vart på vändningsförsök och ska tillbaka på måndag, SYND OM HENNE!
Vi hoppas på att busen vänder sig själv och kommer ut snart!

Vi var och handlade en sväng igår och så åt vi hemma hos oss med Maria och Jimmy, gott och trevligt som vanligt!

Jag skulle ha åkt till strängnäs igår och kollat på en barnstol till Tindra, storlek nr 2. En Britax Freeway!
Vi har tindra bak eftersom det är rent livsfarligt att ha dom fram eftersom att det ALLTID finns en krutladdning kvar trots att Airbagen är urkopplad så vi behöver en smidig bilstol så vi fortfarande kan utnyttja 2 platser bak:)
Vi hittade en Freeway som verkr super! Ska kolla på den på måndag ist. Tjejen skulle ta med den till jobbet igår men hennes son var sjuk så hon vabbade:( Hoppas på måndag då:)

Idag blir det rätt lugnt tror jag! Vi ska städa lite och sen runt 12 ska vi hjälpa Maria och Patrik att hämta deras nya soffa och kasta den gamla.

Kväll blir det säkert film och god mat hemma. Vi har marinerat Fläskfilé i 3 dagar nu:) GOTTIT!

VV funkar huuuuuur bra som heeeelst! Känner mig redan smalare och vågen visar ju minus:) PERFEKT!

Någon som har haft en Britax Freeway? Några erfarenheter?!

KRAM på er


Kommentarer
Postat av: Annika

2010-08-21 @ 13:21:20
URL: http://www.akinna.se
Postat av: Annika

Oooups... råkade visst trycka på skicka... Sorry.



Vi har en "Be Safe Izi Kid" till Moa. Den fick "bäst i test" i alla tester den var med i. Men visst, det var ju 2007 eller nåt. Hi hi..



Britaxen är säkert bra. Ingen erfarenhet. Kolla testerna innan ni köper!

2010-08-21 @ 13:23:46
URL: http://www.akinna.se
Postat av: Pernilla

Jag hade rekommenderat Er att köpa stor nummer två ny för den använder man såpass länge så den vill man ha bra skick på.

2010-08-21 @ 18:19:04
Postat av: Annika

Hade inte heller köpt en begagnad.

2010-08-22 @ 19:30:26
URL: http://www.akinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0