Supernöjd verkligen!

Tindra har precis skrivit klart sina tack-kort... haha det konstiga är bara att hon har sovit i drygt en timme nu, duktig tjej som kan sova och skriva.. redan dessutom;) haha!

Jag fick korten hem idag som jag ska använda som tack-kort och de är klara att skickas iväg nu. 34 st blev det! Skrivkramp, JAAAAA!!

Imorn ska Smulan flytta hemifrån och hem till pappa! Tindra är allergisk och även Daniel.... :( Daniel har vi vetat om sen början men Tindra märkte vi härom natten när vi la henne i vår säng och hon blev helt röd o rosslig! Ingen katt här inte. Vi har haft våra aningar typ hela graviditeten och även nu efter men har fått höra att barn under 1 inte kan vara allergiska! De måste utsättas för någon de ska bli allergiska mot.. Aja... vi hade ju rätt iaf och nu ska katten "prov-bo" hos pappa för att se hur det funkar med deras katt!

Idag har jag vart på stan med Daniel och sen Maria och sen blev det fika hemma hos oss då pappa o lotta kom hit och även Daniels 2 kompisar.
Jag har nu ikväll slängt ihop 2 cheescake, en vv-vänlig och en Helt vanlig liksom, med grädde;)

Jag sparar 4p/dag och så har jag planerat hur lördagen ska se ut. Ska bli spännande!
Jag har 5p sparade innan idag och så 4p idag och 4p imorn = 13p sparade = räcker till 1 öl (3p), 2 glas vin (4p), 1 muffins (2p) och en bit VV-cheescake (4p)!

Jag har fuskvägt mig och redan visar vågen snällt MINUS! Detta tycker vi om!

Igårkväll gick vi o la oss och sen kom vi på att vi skulle kolla på film så vi gick upp igen och bäddade ner oss i den härliga Bio-soffan och kollade på "The Perfect Storm" som var en riktig jävla skiiiitfilm! Så dåligt trickfilmat o bara skit! Kollade på blueray!

Idag har vi haft bilen inlämnad för att Air-bag-lampan lyste IGEN och så bad Daniel dom smörja dörrhandaget för det går liksom inte tillbaka när man öppnar dörren utan man får slå tillbaka det....

De ringde upp runt lunch och påstod att Air-bag-lampan lyste för att golvmattan låg för långt under sätet och sist var det för att vi ställde in stolen när vi hade startat bilen! Och dörrhandtaget gick inte att smörja då en fjäder var trasig i den och det skulle kosta 2600kr!!!!!!!
Aja sa jag o vi la på och så funderade jag några minuter och så ringde jag upp! Här har vi Maxi-trygg-försäkring som ska täcka typ allt! Men då sa han att Nej den täckte inte handtaget och jag sa då att vi bara haft problem med den jävla bilen och den jävla försäkringen har inte täck något av det!!!!!

Han var himla snäll och medgörlig så vi bestämde att han skulle beställ en ny Givare till Air-bag-systemet och så skulle han skicka en förfrågan till Maxi-trygg och kolla om dom kunde göra ett undantag på handtaget och så ringde han upp vi 15.00 och Joooooo ni! Bilen ska in 3 September och få ny Givare och NY fjäder för NOLL kronor!!!!!

Det är tur att jag ifrågasätter saker vill jag lova!!!!! En bildörr ska väl fan funka att öppna i 20 år, inte bara 4?!?!?! Köp ALDRIG Renault!!!!!!

Nehe nu ska det bli lite fruktsallad framför teven så jag hoppas hans kompisar går hem snart;) hahaha

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0