Nu reder vi ut detta!

Tack för ditt inlägg Annika. Jaa Tindra är lite drygt 4 månader och Jaaa vi tillåter henne sitta i gåstol men ABSOLUUUUT inte länge och INTE hela dagarna.
Jag har oxå hört en del som varnar för gå-stol men jag känner att jag gör som jag själv vill med mitt eget barn. Alla barn är olika, vissa kryper inte alls, vissa går tidigare än andra och så vidare.

Jag anser själv att  Tindra är en tidig bebis (Har fått höra det från flera) som redan tidigt visade sitt missnöje med mjukliften i vagnen och missnöje med att ligga i babysitter/babygym.
Hon älskar sin Hoppgunga som vi tyvärr inte kan använda ännu hemma då vi ska fixa en krok i taket först och hon tycker även om sin gå-stol. Jag ser faktiskt inte vad som skulle vara så fel med denm, hon har blivit vädigt mycket starkare i benen av de få gångerna hon suttit i den. Hon har använt den 3 gånger så inte några mängder där inte!

Ang gröt och vad BVC-sköterskan sa så gav hon mig ett råd/tips. Om man ger barn gröt för mycket, alltså enbart gröt som smakis KAN det bli svårt sen att ge dem Matpuré då gröten är väldigt väldigt söt i jämnförelse till matpuréerna.
Hon tyckte alltså INTE det var för tidigt eller något sånt utan jag frågade henne och hon svarade precis som hon själv upplevt det.
Gröten är väldigt söt trots att den inte är sötad extra och det förstår jag själv att om jag fått sött i tre veckor och sen får äcklig potatis skulle jag ju inte äta det! Svårare är det ju inte!


Tindra får gröt kanske var 3-4morgon och resten får hon 1 kub matpuré:) Det går rikitigt bra faktiskt!

Som tur är finns det inga rätt eller fel i detta så jag gör precis som jag känner för själv och som jag märker att Tindra mår bra av och blir glad av!


Kan berätta för er att igår var hon rent hopplös, gnällde o gnällde o gnällde.....hon tar sig ur sin sackosäck och fann sig inte med att ligga på filt på golvet, sitta hos mamma, sova eller leka i babygymet o då tänkte jag " Jag testar gå-stolen....." Hon blev huuuur lugn o glad som helst då!
Jag bryr mig även om vad Tindra vill och går inte bara på råd o rön hela tiden, skulle bli tokig då!

Tack för era kommentarer, älskar dom så fortsätt gärna:)


Kommentarer
Postat av: Annika

Tack, Linda.



Tror inte heller att du låter Tindra sitta i gåstolen hela dagarna, eller långa stunder. Det tror jag verkligen inte.



Jag skrev inte att du gjorde fel. Men det har vi nog förtydligat i nedanstående inlägg.



Självklart gör ni som ni vill med ert barn. Vilken förälder gör inte det? Jag skrev inte att jag inte tyckte ni skulle använda gåstolen. Jag skrev att jag tyckte det var tidigt, och att jag hört/läst att man inte ska använda gåstol när de är så små.



Jag får känslan (OBS JAG får känslan) när jag läser här i bloggen att ni gör Tindra äldre än vad hon är. - OBS MIN känsla. Jag har inte sagt att ni GÖR det, jag säger bara att jag får den känslan när jag läser dina inlägg.



Stor kram till dig Linda! <3



2010-08-07 @ 21:52:22
URL: http://www.akinna.se
Postat av: Anonym

Håller helt med Annika!!!!

2010-08-07 @ 22:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0