Hmm!

Förstår inte riktigt att folk orkar  bry sig om allt! Som tex varför vi inte tar med Tindra på kryssningen, jag skulle vilja veta vem som gör det?! O enligt mig är dom inte ritkigt kloka isf! En bebis på 5 månader har inte alls kul där och inte föräldrarna heller! Folk super o röker o härjar som aldrig förr och där ska man ha en bebis mitt i allt?! Neeej ni!

Dåligt samvete för att jag ska börja jobba är ju inte riktig sant men jag tycker inte om att behöva lämna Tindra hos mina föräldrar 3 nätter på en vecka när jag ist kan ordna så jag kan jobba kväll och ha Tindra hemma på nätterna:)

Jag behöver åka till jobbet 15.30 och Daniel kommer hem 17.30 så det är 2 timmar vi behöver hjälp de få gångerna det ens behövs! Nu ikväll behöver Tindra sova hos mormor o morfar för att både hon och jag ska slippa gå upp kl 5 imorn och på onsdag är Daniel ledig så han tar ju henne då och på fredag behöver vi hjälp  timmar igen tills Daniel kommer hem och sen jobbar jag på söndag och då behöver vi ju ingen hjälp eftersom han är ledig då!

Klart vi skulle kunna hitta på något mysigt hemma och ha Tindra med oss men vill man det jämt!??! Jag älskar min dotter över allt annat men vill ju självklart vara själva ibland oxå! Och när våra föräldrar sååå gärna ställer upp(och andra oxå) så varför inte passa på?

Skulle vilja höra någon som aldrig lämnar bort sitt barn?

Jag o Tindra var på stan med Maria en sväng innan hon började skolan igen 13.15. Hennes första dag idag:) Lunch och shopping blev det!
Har ÄNTLIGEN hämtat ut p-piller. Har sagt det över 1 vecka nu och igårkväll tog jag det SISTA så jag behövde nya! Köpte även nya nappar till Tindras flaskor som är större hål på. Strl 3 har hon nu och tycker det funkar fint!

Nu ligger suttan och sover en stund och jag sitter med en filt om mig i soffan och har ätit varma äppelskivor med kanel, sötning och glass:) SJUKT gott:)

Ikväll åker vi till pappa runt 19.30 då Tindra ska sova så hon får somna där och så får vi umgås med henne så länge vi kan:)

Imorn jobbar jag bara till 12 men kommer köra i ilfart o hämta henne!!!! Saknar henne sjuuukt mycket när hon inte är med mig samtidigt som det är skönt att få vara Linda ibland oxå:)


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag vet inte om jag tycker det är så smart att ta med sig sitt barn överallt man ska. Och för att bli en bra mamma måste man få vara sig själv ibland!



2010-08-30 @ 15:47:49
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du har så rätt i att man behöver få tid för sig själv ibland, för att orka vara den bästa mamman för sina barn behöver man egentid där man verkligen får vara sig själv och inte bara mamma.

Jag har själv en 9-månaders dotter och det är jag som drar det tyngsta lasset hemma eftersom mannen min jobbar. Men nu har jag också börjat arbeta lite smått (arbetar också inom hemvården), och enbart kvällar, och jag håller med dig om att det är skönt att få vara sig själv och inte bara mamma. Man är inte en sämre mamma bara för att man lämnar bort sitt barn emellan varven. Lycka till med allting och hoppas att ni får en riktigt trevlig kryssning och ta vara på tiden tillsammans :), och lycka till med jobbet :)

2010-08-30 @ 18:27:01
Postat av: Anna

En annan skulle gärna använda sig av barnvakt ibland, men jag fixar det inte! Tycker det är jättejobbigt att se någon annan ta hand om henne!



(Min är tre månader nu)

2010-08-31 @ 07:38:05
Postat av: Tess

...Man bara måste få rå om varandra ibland också (utan barn)....Jag o min man brukar också försöka hitta på något utan barn o jag tror man får ett MYCKET bättre förhållande då....Så jag säger HA´en toppen härlig tripp o ha det superduper mysigt :-)

2010-09-01 @ 07:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0