Denna är min bästa vän idag;-)

dsc01068 (MMS)

Denna är min bästa vän idag;-)


Kommentarer
Postat av: Annika

OJ, det var tidigt med gåstol! Jag har hört att man inte ska ha så små bebisar i gåstol. För det första är de inte tillräckligt starka i ryggen, så tidigt, även fast man kan tro det. Sedan kan det försena krypandet.



Det är samma som med gröten, Linda.. hi hi... Ta det lite lugnt! Du verkar ha bråttom med att Tindra ska bli stor. Hon blir stor fort nog. Jag lovar! :-)



Många kramar.

2010-08-06 @ 22:34:39
URL: http://www.akinna.se
Postat av: Emelie

Eh vadå tidigt?? Strunt prat! Min son är 5 månader och han har också gåstol och de funkar super bra, han går ju inte i den hela dagarna precis!!

Var har du fått denna information? Eller är det din egna uppfattning och rädsla? Man gör väl som man själv vill??

Sen med mat, från 4 månader kan man ge de smakprov OM MAN VILL, även de efter vad man själv vill!!

Inga barn som tagit skada av de vad jag vet.

Man ska nog inte lägga sig i andras uppfostran!!

2010-08-07 @ 11:07:26
URL: http://emelieidafriberg.blogg.se/
Postat av: Annika

Emelie: 4 månader ÄR tidigt för en bebis att sitta i gåstol. Det är ren fakta, inget som jag lägger någon värdering i. Jag sa INTE att det är rätt eller fel, jag var saklig i mitt påstående, skrev bara vad jag hört. INTE att det var rätt eller fel. Du får gärna kalla det struntprat.



Belägg för det jag läst/hört finns här:



http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/ar-det-vettigt-att-anvanda-gastol_1692057.svd



http://www.growingpeople.se/templates/ExpertQuestion.aspx?id=21319



http://www.growingpeople.se/templates/ExpertQuestion.aspx?id=21384



http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=7519&del=2



http://www.viforaldrar.se/artiklar/arkiv/varning_for_gastolar/



Vad gäller gröten i fråga, så läste jag ett blogginlägg där Lindas BVC-sköterska hade gett rådet att hon skulle lugna sig med gröten till Tindra. Samma sak igen, jag skrev inte vad som var RÄTT eller FEL. Har heller aldrig hört om något barn som tagit skada av gröt. Det var inte det det handlade om.



Till sist; Att hinta att jag lägger mig i andras UPPFOSTRAN, är grundlöst. Jag kommenterade att en bebis är liten för gåstol vid 4 månader. Det handlar INTE om uppfostran. Absolut inte.



Uppfostran är uppfostran, inte OM man låter de gå i gåston när de är 4 månader eller inte. Eller ger dem gröt. Uppfostran är något HELT annat.



2010-08-07 @ 16:12:38
URL: http://www.akinna.se
Postat av: Emelie

Men varför ens skriva en sån sak, de är väl upp till var och en? Har flera bekanta som har sina barn i gåstol!!

Visst Lindas BVC sköterska sa de men min har sagt en helt annan sak så de är olika från BVC till BVC och även från person till person!

Jag ger min son gröt och han älskar det, han får även annat att äta och han tycker de e helt okej, en annan bekants son som är tre dagar yngre än min son äter bäst intill bara fast föda!! Gröt morgon och kväll!!



Ett trist inlägg över lag du la in...

Uppläxning på hög nivå, och var de inte så du menade så kanske du ska formulera om de eller låta bli att skriva!!

Inget illa menat från min sida heller med som sagt

2010-08-07 @ 17:40:19
Postat av: Anonym

Jag är beredd att hålla med Annika. Varför ens sätta en 4 månaders i gåstol?? Finns ingen som helst anledning....

2010-08-07 @ 18:22:00
Postat av: Emelie

För att ni kanske är rädda för de??

Har du ngt annat försalag till aktivitet till de som inte uppskattar babygym, filt på golvet eller babysitter??

Alla barn är olika! Och min son älskar den, är hur lycklig som helst och springer runt som en tok och han är 5 månader!!!

Gör som ni själva vill men sköt dig själv och skit i andra!

2010-08-07 @ 18:30:24
Postat av: Anonym

Tur att alla är olika!!

2010-08-07 @ 18:41:39
Postat av: Annika

Jag läste Linds inlägg och kommenterade eftersom jag blev så paff - helt enkelt. Jag har aldrig hört om någon som använt gåstol så tidigt. Jag sa att det var tidigt, inte rätt eller fel.



Man har en blogg, där man vill att folk ska kommentera inläggen. Annars får man ta bort kommenteringsmöjligheten.



Personliga påhopp, elaka inlägg eller osanningar undanbedes så klart.



Mitt inlägg om att jag tyckte det var tidigt att sätta en 4-månaders bebis i en gåstol var inte något av ovanstående.



Jag sa att det var TIDIGT jag sa inte att det var rätt eller fel. Mitt inlägg var SAKLIGT, inte något personligt påhopp eller dyklikt.



Förslag till vad man kan föra med barn som inte uppskattar babygym, filt på golvet eller babysitter:



* sjunga för det i famnen.

* dansa i takt till lugn musik

* bära i bärsele/sjal

* rim och ramsor

* enkla pekböcker

* mobil i taket gjord av små mjukisdjur

* prassliga grejor att pilla på (lappar fastsydda på en handduk tex.)



Jag tror (OBS - JAG TROR, ingen annan) inte att så små barn som 4-månaders behöver så mycket mer än det.



/Annika.



2010-08-07 @ 21:41:17
URL: http://www.akinna.se
Postat av: carro

Synd att du fick sånt mothugg Annika, det får ju en faktiskt att inte vilja kommentera , iaf inte om man är av annan åsikt.

2010-08-08 @ 00:56:14
URL: http://asfaltblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0